معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: غربی ها نباید انتظار داشته باشند ایران هم تحریم شود هم هزینه پرداخت کند.

دیپلماسی اقتصادیبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به دنبال برداشت‌های غلط از سخنان  او که در گفت و گوی ویژه خبری روز چهارشنبه بوجود آمده بود، امروز شنبه با حضور تلفنی در برنامه صبحگاهی "سلام صبح بخیر"شبکه سوم سیما تاکید کرد: اروپا و آمریکا باید در قبال مهاجران افغان و غیر افغان مسئولیت پذیر باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از صحبت‌هایم در مورد اتباع افغان سوء برداشت و سوء تفاهم بزرگ شده است. این تعبیر که "اگر تحریم‌ها فشار بیاورد مجبوریم با افغان‌ها خداحافظی کنیم"، تعبیر بنده نیست، اصلا چنین برنامه‌ای هم نداریم.

غربی‌ها مسئول آوارگی مهاجران افغان هستند

 وی ادامه داد: مشکل آوارگی افغان‌ها غربی‌ها هستند نه دولت و ملت ایران. در درجه اول غربی‌ها و کسانی که گروه‌های تروریستی را در این کشور ایجاد و حمایت کرده، نیرو و پایگاههای نظامی به افغانستان بردند مسئول هستند. آنها در این کشور جنگ به راه انداخته‌اند و مسبب آوارگی مردم افغانستان هستند.

عراقچی تاکید کرد: در چنین شرایطی نباید انتظار داشته باشند که فقط ایران هزینه های این کار را پرداخت کند. ما تاجایی که بتوانیم حتما این کار را انجام خواهیم داد. در حالی که  ایران را تحریم کرده و آمریکا سیاست "نفت صفر" را در قبال جمهوری اسلامی دنبال می کند، توقع دارند همه هزینه ها را ما پرداخت کنیم.

دیپلمات عالی رتبه کشورمان خاطرنشان کرد: حرفی که من در آن برنامه تلویزیونی زدم این بود که ما در برابر برادران و خواهران افغان گزینه های جدید قرار خواهیم داد.

ما به دنبال خداحافظی با مهاجران افغان نیستیم/ اروپایی‌ها یا بابت مهاجران هزینه دهند یا پذیرای آنها باشند

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها از دو طریق می‌توانند به مسئولیت خود عمل کنند، تصریح کرد: یا اینکه هزینه‌های این مهاجران و پناهجویان را پرداخت کنند یا پذیرای بخشی از آنها در خاک خود باشند. موضوع بازگشت به خاک افغانستان و خداحافظی کردن با آنها در میان نیست بلکه  گزینه‌های جدیدی برای بهبود وضعیتشان است. اروپایی‌ها هم باید آنها را بپذیرند. بحث مهاجرت مسئولیتی بین‌المللی است و ما تاکنون بیش از توان و مسئولیت خود کمک کرده و بازهم خواهیم کرد، اما حرف ما این است که اروپایی ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و ما این موضوع را با جدیت دنبال می کنیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ادامه با بیان اینکه افرادی که در داخل کشور موضع گرفته و مقاله می نویسند  توجه داشته باشند که مواضع آنها اروپاپسند نباشد، افزود: نباید نکاتی را مطرح کنند که بار مسئولیت را از دوش اروپایی‌ها برداشته و فشار روی ما بگذارند. بحث کاملا جدی و اصولی مطرح شده است.

ایران سالانه ۸ میلیارد یورو برای مهاجران هزینه می‌کند

عراقچی در پاسخ به این سوال که هزینه ای که اروپا و آمریکا در رابطه با پناهجویان افغانستانی باید بپردازند در ماه یا سال چقدر است، توضیح داد: رقمی که رئیس‌جمهور  روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت به آن اشاره کردند حدود ۸ میلیارد یورو در سال است. مسلما پرداخت این هزینه تنها با ایران نیست بلکه مسئولیت بین المللی با کشورهایی است که مسبب جنایات و آوارگی مردم افغانستان بودند. یا باید بخشی از برادران و خواهران افغان را در خاک خود پذیرا باشند، مانند پذیرایی که ما انجام دادیم یا کمک‌هایی را  داشته باشند که ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم. نمی‌شود هم ما را تحریم کنند و هم در این امر مشارکت نداشته باشند و به علاوه انتظار داشته باشند که مشکلی هم برایشان پیش نیاید.

مخاطب صحبت‌های من جامعه بین‌الملل بود نه برادران افغانستانی

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در پاسخ به اینکه مخاطب صحبت‌های چهارشنبه شب شما هموطنان ایرانی یا برادران افغانستانی نبوده اند؟ گفت: بله درست است. مخاطب ما جامعه بین‌الملل و کشورهایی هستند که مسبب آوارگی مردم افغانستان بودند. از  دوستان داخلی که  اظهار نظر می کنند خواهش می کنم که به بیراهه نروند و حرف هایی نزنند که ضد سیاست های اصولی ما بوده و دشمن شادکن باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در طول تحصیل خود با دانش‌آموزان یا دانشجویان افغانی همکلاس بوده است، تصریح کرد: همه ما در طول سال‌های گذشته  در دانشگاه، دبیرستان یا دیگر عرصه‌ها با افغان‌های زیادی سر و کار داشته‌ایم. البته من در دبیرستان و دانشگاه دوست افغانی نداشته‌ام، ولی الی ماشاالله در کشور ما افغانی‌های بسیاری حضور دارند که شرافتمندانه در حال تلاش هستند. من معتقدم که افغانی‌ها یکی از شریف‌ترین مردمان هستند و میزان تخلفاتی که بعضاً از آن‌ها گزارش می‌شود نسبت به جمعیت آن‌ها کم است. آن‌ها مردمی مومن و معتقد هستند که شرافتمندانه کار می‌کنند، دستمزد می‌گیرند و هزینه دستمزد خود را برای خانواده‌هایشان می‌فرستند؛ گرچه این موضوع نیز هزینه‌هایی را برای ما دارد.

در شرایط تحریم نمی‌توانیم برای مقابله با ورود مواد مخدر به سمت اروپا هزینه کنیم

عراقچی همچنین در مورد بحث مبارزه با مواد مخدر و هشداری که ایران در این زمینه به اروپایی‌ها داده است، ادامه داد: در مورد بحث مواد مخدر همین تذکر به اروپایی‌ها داده شده است. مقابله با مواد مخدر یک مسئولیت انسانی و سیاسی است که ایران در این زمینه در طی این سال‌ها هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده است. بیش از ۴۰۰۰ نیروی ما در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند و شاید صد‌ها میلیارد دلار در کشور طی ۴۰ سال گذشته خرج مقابله با قاچاق مواد مخدر شده است، مواد مخدری که مسیر آن اتفاقا از افغانستان به سمت اروپا و مناطق دیگر است  و ما در راستای مقابله با این موضوع جانفشانی‌های زیادی کرده‌ایم، بنابراین وقتی که ما تحریم می‌شویم طبیعی است که توان اقتصادی ما مطلوب به چیز‌هایی شود که برای ما در اولویت بالاتری قرار دارد.

اروپا باید به وظایف خود در قبال پناهندگان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم عمل کند

معاون سیاسی وزیر خارجه در پایان صحبت‌های خود بار دیگر تاکید کرد: ما تاکید بر آن داریم که اروپایی‌ها باید به وظایف خود در مورد پناهندگان، بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم عمل کنند و این طور نیست که ما فقط با گروه‌های تروریستی که آن‌ها در منطقه به وجود آورده‌اند، مبارزه کنیم. آن‌ها نیز باید به وظایف خود در این ارتباط عمل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۷ تير ۱۳۹۸
افغانیا تو ایران چرا خدمت سربازی نمیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
چرا افغانیها تو ایران خدمت سربازی نمیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما باید مهاجرین افغان شیعه رو پناه بدیم. اونها در شرایط فعلی جانشون در خطر است. رضایت اهل بیت علیهم السلام از هر اقدامی بالاتره. ضمن اینکه مهاجرین دارند کارهای سخت ما رو می کنند کارهایی که خودمون کمتر زیر بارش میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنظرم برادران افغان باید در کشور ما بمانند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من تابع نظر حضرت اقا هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بهتره بيشتر مراقب باشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حکمت ۱۰۶ از کتاب نهج البلاغه:
مردم برای اصلاح دنیا چیزی از دین را ترک نمی‌گویند، جز آن که خدا آنان را به چیزی زیانبارتر دچار خواهد ساخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
منفی دهندگان چقدر نادان هستند که به روایت نیز منفی میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
همانطور که رزق و روزی ما در دست اجنبی نبود در دست مهاجر هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
الحجرات
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﺩﺭﻧﺪ ; ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ [ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﻧﺰﺍﻉ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ]ﻣﻴﺎﻥ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥ ﺻﻠﺢ ﻭ ﺁﺷﺘﻲ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺣﻤﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻳﺪ .(١٠)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
بهرحال این حرفها جای پاسخگویی دولت در زمان برجامو نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
شرایط منطقه و جهان اقتضا میکنه مسئولین به فکر وحدت جامعه اسلامی باشند. هرجا سخن اختلاف انگیزی زده بشه رسانه های دشمن با آب و تاب بهش میپردازند و تحلیل میکنند. اگه مسئولین دنبال منافع ملی هستند باید کاری کنند که از ظرفیت عظیم ملتهای منطقه علیه منافع نامشروع دشمن مشترکمون یعنی امریکا استفاده بشه. نباید با سخنان نسنجیده و تفرقه انگیز آب تو آسیاب دشمن بریزند.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۱:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانی ها برادران ما ایرانیان هستن من که خیلی دوستشون دارم تازه افغانستان 200 ساله که از ایران جدا شده و نژاد شون هم مثل ما اریایه _چرا فرق میزارین ما که نژاد پرست نیستیم مثل صهیونیستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خطبه ۱۶۰ از کتاب نهج البلاغه:
اگر در ما نباشد جز آنکه آنچه را خدا و پیامبرش دشمن می‌دارند، دوست بداریم، یا آنچه را خدا و پیامبرش کوچک شمارند، بزرگ بداریم، برای نشان دادن دشمنی ما با خدا، و سرپیچی از فرمان‌های او کافی بود.
Germany
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دسته ای ازنظرات ایرانی ها اینجا متاسفانه بدور ازانصاف و برادری هستش.ام الفساد امریکای قلدره که داره منابع زیرزمینی افغانستان رو غارت میکنه و درفعالیت های اقتصادی ایران غیر قانونی کارشکنی میکنه. لعنت به اروپایی ها که معادن افغانستان رو غارت میکنن و تو افغانستان جنگ راه انداخته اند. هیچ هزینه ای رودر مورد تعهدات بین المللی که امضاء کرده اند انجام نمیدن و از زیرتعهداتشون فرار میکنن،نه مبادلات بانکی رو انجام میدن نه تحریم های ظالمانه رو برمیدارند. با توجه به سابقه تاریخی مذهبی ،فرهنگی عمیق ایرانی ها و افغانی ها برای تحکیم اتحاد و همبستگی صمیمانه لازمه دولت محترم با حکومت افغانستان برنامه های همکاری مشترک اقتصادی و بازارهای تجاری در مرزهای ایران و افغانستان تنظیم بفرمایند.یعنی برنامه های سازنده تجاری داشته باشند تا از وجود برادران و خواهران افغانی در فعالیت های مفید اقتصادی مناطق مرزی شرقی مابین ایران و افغانستان به بهترین شکل استفاده بشه. دولت افغانستان متعهد بشه که جلو ورود مواد مخدر به ایران رو بگیره. در فعالیت های اقتصادی مرزی با ایران همکاری های دوجانبه رو داشته باشه. درصدد باشه که نیروهای امریکایی از افغانستان خارج بشن. با نیروهای نظامی ایران در برقراری امنیت منطقه همکاری فعال داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
از قدیم گفتن مهمون حبیب خداست و روزیش رو با خودش میاره.
بچه که بودم با رفتن مهمان خونه چقدر سوت و کور و دلگیر می‌شد.
Iran (Islamic Republic of)
گیل
۲۳:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام وقتی ما در کشور خودمان قهرمان ملی داریم کشتی گیر جهانی وقتی از بیکاری جوراب میفروشه اونم یک قهرمان ملی وقتی جوانان ما بیکار هستند به نظرم اقای عراقچی حرف حساب زدند و باید زودتر اتفاق می افتاد در اینکه همه برادریم برابریم و ادم و حوا هستیم و... هیچ شکی نیست اما با این استدلال چیزی جز بحران بیکاری و امنیتی بجا نمیگزاریم و لازم به ذکر است که دولت افغانستان هیچ گاه در مقابل تحریم ایران مواضع مشخص نداشت و در صورتی که وزیر مهاجرت افغانستان امریکا را دوست خود میدانند در ثانی برادران افغانی بروند کشور خود را اباد کنند و محتاج ما نیز نباشند
Iran (Islamic Republic of)
فریدن بزرگ
۲۰:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
گیرم اتباع افغان رفتند
با گرانی و اختلاس و حقوق نجومی و وعده و وعید مسئولان چه میکنید؟
درد بودن یا نبودن اتباع افغانستان نیست
درد بی مدیریتی و آدرس غلط به مردم دادنه

ان شاء الله مردم در ماه عزیز بیدار بشن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام بنده به عنوان یگ افغانستانی ازتمام مهاجران میخواهم هیج کسی مهمان ناخانده نمیخواهد برگردین تومملکت خودمون یگ زنده گی آبرومندانه بکنیم وطن خود مانرا آباد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یادش بخیر سرزده می‌رفتیم مهمونی، تشریف نداشتن، رو در خونه با ذغال می‌نوشتیم:
آمدیم
نبودید
رفتیم
[محل درج اسامی مهمانان]
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
برگردید به سلامت
Germany
رضا
۱۸:۵۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما دو تا داماد افغانی داریم،خدایی حرف ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
يَٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ ٱذْكُرُوا۟ نِعْمَتَ ٱللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ هَلْ مِنْ خَٰلِقٍ غَيْرُ ٱللَّهِ يَرْزُقُكُم مِّنَ ٱلسَّمَآءِ وَٱلْأَرْضِ ۚ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ فَأَنَّىٰ تُؤْفَكُونَ. فاطر ٣
اى مردم، نعمت خدا را بر خود ياد كنيد. آيا غير از خدا آفريدگارى است كه شما را از آسمان و زمين روزى دهد؟ خدايى جز او نيست. پس چگونه [از حق‌] انحراف مى‌يابيد؟ فاطر ٣
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من افغانی هستم با ۳۰ سال سن تو ایران به دنیا اومدم ایران رو دوست دارم ولی حق با شماست باید برگردیم وطن خودمون ولی یه دفعه و بدون برنامه نمیشه این همه جمعیت به جا و مکان برای اسکان لازم دارن با زن و بچه یه فاجعه انسانی پیش میاد یه همکاری بین دو دولت ایران و افغانستان رو میطلبه که اگه از چند سال پیش شروع کرده بودن الان دیگه این مشکلات پیش نمیومده بود و همه مهاجرا برگشته بودن بله باید تو سختی ها ایستاد و مملکت خودمون رو آباد کنیم از ایران و برادرای ایرانی قدردانی میکنم دلم از دست دولت مردای افغانی گرفته که چرا یه فکری برای مهاجراش نمیکنه و ما رو به حال خودمون رها کرده به امید سلامتی و ظهور امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
برادر
دولت شما دست نشانده امریکاییهاست خیال باطله اگر فکر کنید با دولت ما بر سر مهاجران به توافق برسد
رهبر انقلاب مدافع شما مهاجران هستند
اما بهترین جا برای هر کس وطن خودش است به امید روزی که همه مهاجران بتوانند در وطن خودشان زندگی کنند و انجا را اباد کنند ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
وضعیت کنونی در افغانستان نتیجهٔ کم‌کاری ما ایرانی‌هاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حواسم نبود اشتباهی علامت سؤال گذاشتم:
وضعیت کنونی در افغانستان نتیجهٔ کم‌کاری و بی‌توجهی ما ایرانی‌ها هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای عراقچی لطفن راه ترکیه رو باز کنین خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دکتر حرف مردم خودت رو در دفاع ازکارگران زحمت کش ایران زدی شما نماینده ایرانی نه افغان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عزیزان مشکل کار کارگران و تحصیلکرده های ما ربطی به افغانیها نداره،اونها هم به اندازه هر بنده خدایی زحمت می کشن
Germany
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خانوم یا آقای معلم بازنشسته بچه های شما میرن کارگری نکنه فک کردید افغانیها وزیر و معاون وزیر و دکتر مهندس و ژن. برترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله میرن کارگری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله وقتی ورزشکا ران ملی وجهانی ما جوراب میفروشند اگه کارگر افغانی نباشه کار بهتری گیرشون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دورد بر دکتر عراقچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یکی پیدا شد اروپا رو تهدید کنه
Iran (Islamic Republic of)
۷۷
۱۶:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
در مقیاس ۸۰ ملیون جمعیت ایران عدد ۲ ملیون چند درصد میشود.از این ۲ ملیون چند نفر نیروی کار هستند؟ کمی منصف باشیم و اسیر بی مهری نشویم ما ایرانی هستیم وافغانها هم کیش وزبان ما هستند.آنها روزی خواهند رفت وفقط خاطرات خود را برای نوه ها تعریف خواهند کزد بگذاریم با خاطرات خوش بروند ایران انقدر بزرگ هست که جایی برای ۲ ملیون باشد
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۶:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای عراقچی درست گفته من سه جوان تحصیل کرده بیکار دارم وخودم معلم باز نشسته وبچه هام نمی توانند ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمش گرم
Germany
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانی چیکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر عراقچی که حرف دل ۸۵ من یلیون ایرانی را زده ومنظورش این است که اروپایی ها حواس شأن را جمع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
منتظر بمون مثل انتظارتون از سال 92 تا حالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
کارگران ساختمانی بیکارن بناها نقاش ها و لوله کش ها موزاییک کارا و...بیکارن همه کارها رو افغان ها اشغال کردن کاش اول فکر هموطنان خودتون باشید افغان ها کشور دارن وطنشون جدا از ماست ولی ما قشر کارگر ایرانی کجا بریم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
8میلیارد یورو خیلیه خیلییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا خیلیه بعد بعضیها میان احساسی صحبت میکنن دل آدم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۵۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
این هشت میلیارد یورو یک هزارم ضرر هنگفت برجام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۵:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
8میلیارد یورو؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای عراقچی این چه شیوه ی بودشما کفتین ای بابا نشدکه برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مها جر اگه قانونی و با هماهنگی باشد خیلی هم عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاش یه فکری هم به حال دو تابعیتی ها میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بهتره بجای اینکه مشکلات رو گردن افاغنه بندازیم به انتخاب اشتباه خودمون فک کنیم و از دولت محترم که وعده وعید الکی داده مطالبه حق کنیم.
دلار سه هزار و خرده ای شده پانزده
گوشت کیلویی چهل تومن شده صد و بیست
مسکن که از حسابش عاجزیم و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب عراقچی حرفت درست بود حرف مردم بود شما نماینده مردم هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانستان جزئي از خاک ایران بوده و ملت افغان برادران ما هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
گل گفتي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
در اينگونه موارد حکم فقط حکم سيد علي ارواحنا فدا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
امروزه ده بیست میلیون نفر جمعیت عددی نیست.

اگر می‌خواهی مدیر کشوری چندصدمیلیونی شوی خود را برای ادارهٔ کشوری چندمیلیاردی آماده کن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفانه همه کشورهای همسایه ی غرب زده شده اند نمک رو می خورند ونمکدان می شکنن نمونه بارز آن دولت پاکستان که تروریست ها در اونجا آموزش می بینن .
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۴:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام بنده افغان ساکن ایران متولد ایران ۲۵ ساله از استان اصفهان .. خانواده من به دلیل جنگ در افغانستان مجبور به مهاجرت به ایران شدیم ان هم به دلیل اسلامی بودن این کشور .در زمان امام خمینی کمک های فراوانی به اتباع میشد..از جمله گوشت.برنج.قند.شکر.چای .نفت ووو....بعد امام خمینی دیگر هیچ کمکی از جمهوری ایران به اتباع نشد که هیچ بابت کارت و مدرسه و پاسپورت باید هزینه های سنگینی را پرداخت میکردیم با دست مز کارگری و مزد کم و نبود بیمه و عیدی ووو.باید از پس تمام مخارج بربیایم ایرانی های عزیزی که میفرماین وجود اتباع باعث بی کاری جوانان شده سخت در اشتباه هستن یعنی اگر اول یک ایرانی برورد سر یه ساختمان مهندس به او کار نمیدهد.ساختمان های بلندی که ساخته شدن با زور بازو افغانی هاست .برای اخراج اتباع ما یا میریم کشور خودمان یا کشور دیگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفاً برگردید افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بر گرد افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
برین خیلی بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عزیزم زودتر برگردید .زودتر لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درست میگی برادر افغانی خداییش شما کارهای سختی تو ایران انجام می دهی ای کاش میشد برگردید و کشورتان را اباد کنید نذارید امریکاییها و تروریستها نابودش کنند زمان قبل از انقلاب کشور ما مثل کشور شما در دست تجاوزگران بود ولی با اهدای خون هزاران شهید ازادش کردیم شما هم همت کنید و به داد کشورتون برسیدنذارید امریکا و اجانب با کشت مواد مخدر هم جوانانتان را نابود کنند هم کشورتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا برگردید ما خودمان انقدر نیرو داریم وقتی ورزشکاران کشتی گیر مدال اور جهانی ما جوراب میفروشند پس برو برادر
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۴:۳۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مهاجرین افعان هزینه زیادی روی دست ایران گذاشتند
بهتره از ایران اخراج شوند
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۱۴:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا خودش رحم کنه
-
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب دکتر عراقچی حرفت حق بود ونگران هم نباش ما باید متوجه بشیم که شدیم- جهت اگاهی یک عده 1-مهمان چند روز2- صاحب خانه خودش تو خرج مونده مهمان را کجاش بگذارد3- منظور عراقچی ترساندن ارو پااز سیل مهاجران بود دیدید که پارسال چی شد وترکیه چقدر امتیاز از اروپایی ها گرفت4-ایران خانه تمام شیعیان جهان بخصوص افغانی و برادران فاطمیون هست لطفا یک عده جو سازی نکنند وماهی نگیرن از این اوضاع بهتره همه دست تو دست هم برای آبادانی ایران وسربلندی اسلام بجنگیم وخود را برای نبرد بزرگ آماده کنیم.(نصرمن الله وفتح القریب)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
متوجه نشدم نظر شما چیه !!!!!اول گفتیم مهمون چند روز ،صاحب خونه تو خرج خودش مونده،بعدش گفتین ایران خونه تمام شیعیان به خصوص افغانی هاست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب دکتر حرفت خیلی به جا بود شما باید حافظ منافع مردم ایران عزیز باشید نه افغان اونا خودشون برای خودشون دولت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۳:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنظرم حضور خانواده های افغانستانی در کشور ما هیچ اشکالی ندارد.
الان خیلی از کشور ها هنوز از این بیشتر هم مهاجر دارند.
مثلا در برخی از مراکز خارجی چندین تبعه خارجی در کنار هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
این کشورهایی که گفتی توتحریم نیستن .
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۵:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هم تحریم نیستن هم جمعیتشون کم هست و بخاطر کمبود نیروی انسانی مهاجر میگیرن ، ما نیازی به گرفتن مهاجر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بدم نیست برن
United States of America
Ati
۱۳:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام به همه دوستان،من یه دختر ۲۳ساله افغانستانی هستم
پدرم و پدربزرگم در زمان انقلاب به ایران اومدن
دلیل اومدن هم اسلامی بودن و شخص محترم امام خمینی بوده،
من با ۲۳سال سن تا پایه پنجم ابتدایی درس خوندم ،برای خرید یک کیلو شکر باید کارت ملی داشته باشیم یا به قیمت ازاد خرید کنیم،هر سه ماه یک باز هر نفر ۱۰۰هزار تومان عوارض شهرداری،۲۰۰هزار تومان برای تمدید گذرنامه،۸۰هزار تومان هزینه دوستانی که این کار رو انجام میدن،یعنی ما مثل شما هزینه زندگی روی این خاک رو داریم میپردازیم،برای خرید دارو ما هیچ گونه بیمه یا پشتوانه مالی نداریم، بودن افغان های که در زمان جنگ هشت ساله برای حفظ خاک شما جنگیدن تا از مرزهای تنها کشور شیعه دفاع کنن،
با همه این فراز و فرود ها من یک افغانستانی متولد شده در ایرانم به اندازه شما قلبم برای ایران میتپه ،کاری به این سختی ها ندارم از نظر من خاکی که در اون پرورش پیدا کردم برای درداش گریه کردم برای خوش هاش خوشحال بود نه خودش که مردمش با بی مهری راجبم حرف بزنه و قلبم بشکنه، ، خاکی که همه ما به مقدس بودنش ایمان داریم
تنها به عنوان یه انسان که حق زندگی داره این حرفها رو زدم شاید شاید شاید یک نفر با حرفام به این فکر کنه که خارج از همه مرزها،تحریم ها،بدی ها،سختی ها ،درک کنه ما هم انسانیم همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عموجان اینایی که این حرف هارومیزنند یاجاهلن یامغرض.گوشتون به اینها وحرفاشون نباشه.ازاونطرف ببین چقدرمردم بنفع شما حرف زدند توئیت زدن به یک مقام ارشدمملکتشون حمله کردند.ماهمه مسلمان وشیعه مولائیم واین حدومرزهای تعیین شده توسط روباه پیراستعمار برامون معنایی نداره.(جانباز دفاع مقدس)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما فقط بگو که اگر ساکن ایرانی چرا با آی پی امریکا داری توی این سایت ایرانی کامنت میذاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به شما حق می دم با شنیدن بعضی از حرفا ناراحت بشین اما بالاخره همه حق نظر دادن دارن اما باید همه رعایت انصاف و عدالت رو داشته باشیم.امر امر رهبری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۱۴:۰۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما خواهران وبرادران ما هستید همانطور که شما در زمان سختی کنار ما بودید ما هم در سختی ها کنار شما خواهیم ایستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
زود برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پشتوانه شما صحبتهای رهبر انقلاب باشد نه صحبتهای اقاي عراقچی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما هم داریم سختی میکشیم.؟ میگم.همه چیز درست می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا با ای پی امریکا کامنت گداشتی برو برو
Germany
مریم
۱۹:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما پشت شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پاسخ قاطع رهبر انقلاب: امروز اگر کسی بخواهد وحدت ایران و افغانستان را بشکند، او را دست_شیطان به حساب خواهیم آورد
بلندگوهایی سعی داشتند و دارند که روزبه‌روز بین این دو ملت [ایران و افغانستان] جدایی بیندازند؛ اما ما در سخت‌ترین شرایط نیز، هیچ مصلحتی را بر مصلحت دفاع از افغانستان غلبه ندادیم.
همه‌ی شما میدانید که تهران زیر موشک بود و هر شبانه‌روز، ده تا پانزده موشک - بلکه بیشتر - وارد تهران میشد و منفجر میگردید و دهها انسان را از بین می‌برد و خانه‌هایی را خراب میکرد. آن روز، علاج کار این بود که به یک طرف لبخند بزنیم؛ ولی در جهت رضای الهی نزدیم و آن شرایط سخت را تحمل کردیم.
قبل و بعد از آن نیز در طول جنگ تحمیلی هشت‌ساله، بخش عمده از زحماتی که متحمل شدیم، به‌خاطر موضع قاطع و صریحی بود که در امر افغانستان داشتیم. آن موضع، امروز هم وجود دارد و هیچ فرقی نکرده.
مروز هم ما در کنار ملت و جهاد و وحدت افغانستان و نیز حکومت اسلامی آینده‌اش قرار داریم.
اگر کسی بخواهد این وحدت را بشکند و در داخل ایجاد #فتنه کند، با او احساس برادری نخواهیم کرد و او را #دست_شیطان به حساب خواهیم آورد. ۶۸/۷/۱۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به هرحال منظور ایشان هرچه بوده طرز بیانش سخیف بوده است باید عذرخواهی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقغانی ها باید برند ملت ایران 8000000000 یورو ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرف زدن وقتی مالیات نداشته باشد اینطوری پیش می اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دکتر عراقچی حرف منطقی زده
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۶:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به لطف خدا وحدت بین ما و افغانستان شکستنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی ممنون جناب دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
زورتون به کشورهای سلطه گر و زورگو نمی رسه ، افغانی های عزیز رو تهدید می کنید .
اگر راست میگید از این به بعد نگذارید کسی غیر قانونی وارد کشور بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانی باید جمع کنند و بروند سریع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پدر من کارگر ساختمونه هرجا میره واس کار میبینه افغانی ها جلوتر کارو کنترات کردن کسایی که دفاع میکنن از حضور افغان ها پشت میز نشینن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ادم اگه کارگر باشه همه جا کار هست -یکم زودتر از خواب بیدار بشه کارم گیر میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایشالا که بیکاری بیاد تو همه اعضای خونوادت تا قدر عافیت بدونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما همه کارگر ساختمانیم افغانی ها باید بروند و یا دولت به ما بیمه ی بیکاری بپردازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چون یه نفر اونا به اندازه 10 نفر کار میکنه
آدمای پر تلاشین و البته کارشونم درست انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما در همه موارد تابع نظر رهبري هستيم و بس هرچه که ايشان بفرمايند
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۵:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
علی یعقوبی
۱۳:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من نظریات همه دوستان روخوندم ولی افسوس میخورم چیزی نمیدونن ولی درموردش قضاوت میکنند
خوب شماهای که همه برای خودتون سیاست مدارید وهرچیزی دلتون میخواد میگیدحق دارید چون تاحالا هیچ سختی روندیدید فکرنمیکنیدهرچی دارید ازهمین مهاجرین بدبخت دارید اگه همین مهاجرین نبودن خیلی وقت پیش وضیعت ایران بدتراز عراق وسوریه یمن فلسطین وافغانستان میشد الطفا چیزی رو نمیدونید پس درمردش قضاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی جالبه ما هرچی تو کشورمون بدست آوردیم از همین مهاجرین افغان بوده!! افغانها اگه این همه میتونن یه کشورو پیشرفت بدن پس چرا تو کشور خودشون نموندن کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه ایجوریه پس لطف کنید مهاجرای بیشتری وارد کشور بشند
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۵:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سه میلیون افغانی اومدن که بیشترشونم بیسوادن چیکار کردن تو ایران ؟!- اگه راست میگن برن کشور خودشونو بسازن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب دکتر عراقچی شما نماینده مردم ایران هستید نباید هم هرینه کنید وهم عذر خواهی هرچی که باشه انسانی باشه اسلامی باشه هزینه هزینه است هم اقتصادی و هم اجتماعی خیلی هم زیاد6میلیون اواره کم نیست امریکا و اروپا هم عین خیالشون نیست (قابل توجه کسانی که میگن ایران هزینه از بین الملل میگیره اونا تازه کمک رسانی به سیل زدگان و بدهی ایران و نمیدن اینو بدن) هزینه از جبیب مردم ایران میشه از بیت المال میشه کسی هم رازی نیست جناب دکتر حرف دل خیلی ها رو گفتی فقط خیلی دیر بعد از کلی هزینه و خواهشا عذر خواهی نکنید یک ملت پشت این حرف شماست قشر کارگر و اسیب پذیر و زحمت کش با (این وضع زندگی و گرانی) پشت این حرف شماست حرفت خیلی بجا و منطقی بود کلی جوانان بیکار که بی کاری باعث دزدی و طلاق و اعتیادشده باعت این همه بیکاری هم پذیرش بی حساب کتاب آواره که هنوز هم پذیرش میشن هستند و کسی هم توجه نمیکنه ایران با همشه کشوره متفاوته تحت شدید ترین تحریم هاست کلی نفر بیکار شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
با کدوم منطق میخواید از این رفتار دفاع کنید؟فشار اقتصادی؟ظلم و بی خانمان کردن خانواده های مسلمان افغان و بیرون انداختن یا آواره و نیازمند غرب بی دین کردنشون؟
جناب عراقچی عادلانست اگر با ایرانیان مقیم کشورهای خارجی همین رفتار رو بکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانی ها باید بروند این خواست اکثریت ملت ایران است و کسانی که مقابل خواست ملت بایستند باید پاسخ گو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
کشور افغانستان باید پاسخگوی اتباعش باشه نه ما !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
از نظر من قابل قبول نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقاي عراقچي بيشتر دقت کنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای کاش سری به میدانهای تربار میدان مرکزی بزنید و تمام شهرستانها ببینید چطوری برادران افقانی جای تمام کارگران ایرانی گرفتند با درآمد های بالا و جوانان ایرانی بیکارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقم باشما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقم
Netherlands
سعید
۱۲:۵۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من افغانی هستم درسته تو ایران داریم کار میکنیم زحمت میکشیم ولی کارایی که ما میکنیم هیچ کس قادر به انجامش نیست ملت ایران کارای دفتری و پشت میز نشینی رو انتخاب میکنن اینو بدونید با رفتن افغانها چیزی درست نمیشه ولی ما حاضریم بریم مرز و باز کنید تا از طرف ترکیه که به اروپا بریم یا از طرف افغانستان که به مملکتمون بریم اینجوری بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب برید به کشور خودتون
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۵:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب تشریف ببرید مملکتتون ! کسی مانع نمیشه ! بسلامت
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۲:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای عراقچی بعنوان یک دیپلمات بلند پایه باید بداند چه حرفی را در چه زمانی و به چه نحوی بیان کنند تا موجب تفرقه در جامعه نشود.
ایشان مذاکره کننده برجام بوده اند و قطعا متوجه منظور بنده می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یا باید از کشور خارج بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانی ها باید برگردن کشورشون خودشون مشکل خودشونو حل کنن این همه تحمیل هزینه به ایران دیگه بسه خود ایرانی ها جوانان ایرانی بیکار هستن نیاز به شغل دارن ایرانی هاکار میکنن خیلی هم خوب کار میکنند حاشیه هایی که میگن مثلا( ایرانی این کار هارو انجام نمیدن )الکی فقط برای توجیه برای نگه داشتن افغانی
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر دولت افغانها را به کشور خودشان بفرستد دیگر درایران کسی مجبور به قاچاق سوخت و کولبری و خیلی کارهای دیگر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانستانیها نیروی کار ارزان و با دقت بسیار بالا هستن.
ما خودمون تو بنایی هر جا نیروی ایرانی آوردیم یا معتاد از آب دراومد یا از زیر کار دررو.
ضمنا خیلی از کارها رو ایرانی جماعت اصلا تو شان و منزلت خودش نمیدونه که انجام بده حتی اون بی سوادتذین و بدبخت ترینشون.
Germany
رضا
۱۹:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاملا خوب اشاره کردی،من تو کار ساختمان نمیتونم یه ایرانی رو به کار بگیریم همیشه چرت میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای عراقچی بجای اینکه نگران خروج ارز از کشور از طریق برادران مهاجر افغانی باشی نگران اخلال گران بازار ارز باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
کی گفته ایران هزینه پرداخت میکنه بات مهاجرین خزینه ما کامل ازسازمان ملل پرداخت میشه تازه سالانه اجناس زیادی به مهاجران داده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا الکی میگی .همین افغانیها باعث بیکاری بچه های ایرانیر شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوستان گرامی از روی احساست تصمیم نگیریم افغانی ها اصلا دوست و واز اروی انسانی و اسلامی نگاه کنیم درست ولی همه اینها هزینه مادی دارد هزینه اجتماعی دارد که مردم ایران در حال پرداخت آنهاست خوب چه دلیلی دارد که ۶میلیون آواره رو ایران بدون دریافت کمک قبول کند هرچند که کرده ۳میلیارد دلار ازر هم خارج کنند بدون هیچ گونه ازر آوری و از کلی امکانات رایگان هم استفاده کند بدون اینکه منفعتی برای مردن ایران داشته باشه اظهارات عراقچی کاملا هم درست و به جا بود البته خیلی وقت پیش باید به این فکر ها بودن علت بیشتر شدن خاطر همین بیکاری جوانا است که کارگران افغانی شغلشونو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۲۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اول اینکه جای تاسف است که مردان افغانستان در عوض مقابله با اجانب بلاد فرنگ و یانکی ها و اسلحه فروشان غرب گروه گروه همدیگر را به خاک و خون میکشند؛ در حالیکه تنها مشکل و دلیل همه وصائب و جنگ و اوارگی ملت افغانستان غرب و به سرکردگی آمریکا و نیز تکفیری ها و دلارهای انهاست
و مادامیکه مردم این کشور دست اتحاد ندهند و دشمن اصلی را نشناسند و بیرون نکنند این فلاکت ماندگار خواهد بود
اما کدام کشورها در جهان اینگونه از سیل آوارگان جنگی و پناهجویان فراری و از همه مهمتر بدون سرمایه و پولهای کلان را بجز چند کشور محدود می پذیرند و مانند مردم خود تا حد امکان مراقبت و پذیرایی میکنند( البته در منافع نیروی انسانی افاغنه تردید نیست؛ اگرچه اگر به نیروی بیکار کشور خودمان ایران نگاه کنیم اینهم خود بحثی جداست) در همین هجوم داعش و تکفیریهای ساخته دست صهیونیست و عربستان و مدیریت آمریکا به سوریه و عراق همان کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشر چه بلاها و منت ها که بر سر مردم آواره و عزادار سوریه و عراق که آوردند و آنها را ماهها در بیابانها و دریاها بدون کمترین کمکهای انسانی نگاه داشتند
و قبل از هرچه کسانی را راه میدادند که یا پولهای کلان داشتند و یا اینکه تخصص و مهارت! ...
اما امروز با همه تحریمها ایران هرگز قصد ندارد که خانواده های افغان را اخراج کند بلکه تنها خواسته بحق ایران پرداخت هزینه این مهمانی از طرف کسانی است که هم افغانها را آواره کردهاند و هم امروز راه پول و نفت ایران را میخواهند تا مرز صفر شدن ببندند و این کمترین حق کشور ایران است که مطالبه کرده است و یا اینکه خودشان این برادران و خواهران ما را در بلاد خود پذیرا شوند...همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانی ها چرا به کشور خودشون نمیرند واقعا ؟
Japan
ک
۱۲:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه افغانیها باید برگردن کشورشون خودمون بدبختیمون کمه این همه رو باید تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس باید کشورهای دیگه هم ایرانی ها رو از کشورهاشون اخراج کنن .
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
باشه میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر افغانی که توی ایرانه کار میکنه مساوی با از هم پاشیدن یک خانواده ایرانی
Turkey
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر افغانی تو ایران با عث از هم پاشیدن شما نمیشه خاهر یا برادر عزیز امثال شماست که تن به کار هایه سخت نمیدن و مهندسان کار هایه ساخت و ساز مجبور میشن برایه پیشرفت کار نه پسرفت کار از نیروهایی جوان مرد افغان استفاده کنند اگر تن به کار بدهید و امثال افغان ها بادلو جان کار کنید هیچ کس جایه شمارانخواهد گرفت
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرز ترکیه رو باز کنید .خسته شدیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
برو کشورت از اونجا هر جا خواستی برو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا مرز ترکیه رو باز کنید تا ما بریم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۲:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا درسته . دولت باید اول به فکر مردم و بیچاره گی مردم ایران باشد . اگر اضافه شد مردم همسایه . به خدا بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۲:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا کسی به این موضوع فکر نمی کنه.مطمئن باشین یکی از دلایلی که بعضی افغانی ها(بعضیاشون) همراه خانوادهاشون به ایران میان اینه که ایران یه کشور اسلامیه و نسبت به سایر کشورهای اسلامی اسلامی تره،و این که خودشون رو با ایرانیا هم زبون می دونن(در گذشته یک سرزمین واحد داشتیم و زیر یه پرچم زندگی می کردیم.درسته که الان کشورهامون از هم مستقله اما این منکر اشتراکات خیلی خیلی زیادمون نمی شه من معتقدم باید سازماندهی انجام بشه.شاید بعضی از افغانیا توان مالی زندگی در اروپا رو داشته باشن اما دوست دارن توی کشور مذهبی امن زندگی کنن بچه هاشون با فرهنگ اسلام بزرگ بشن.(در شرایطی که یک سری از ایرانیا اگر توانش رو داشتن یک ساعتم تو ایران نمی موندن و زندگی در اروپا رو راحتتر و با ازادی بیشتر می دونن.)
اگر یه افغانی با شنیدن طرز فکر بعضی از ایرانیا به اروپا بره و سبک زندگی و تربیت بچه هاش تحت تاثیر قرار بگیره و تا نسلها بعد ادامه پیدا کنه همه ما مسئولیم.(پیش خدا و ائمه مسئول هستیم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر عراقچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر شما جناب دکتر عراقچی خیلی ممنون وتشکر که حرف دل خیلی هارو زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر افغانی ها بطور قانونی بیایند بهتر است ولی خیلی ها بطور غیر قانونی به ایران می آیند و از نظر سواد خیلی کم سواد هستند کارها را هم از ایرانی ها میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر کشور مهاجر داره و بیشتر از ایران هم دارند . در حالی که افغانی ها در خانه ای زندگی می کند که هیچ ایرانی حاضر نیست آنجا زندگی کند .و کار های انجام می دهند که که کسی انجام نمی دهد . و هر چیزی که می خورد به خاطر زحمت های خود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر عراقچی که منافع ملی ایران را میبند نه منافع ملی کشور همسایه و طالبان را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانستان مال ما هستش - تاریخ رو مطاله کن - ببین کدوم کشورَکی جداش کرد از ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر مال ما هستند باید سرزمین افغانستان هم مال ما باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب دکتر عراقچی به موردی اشاره کردی که تاکنون به صورت پنهان خیلی هزینه شد و کسی توجهی نمیکرد ثرومنداافغانی رفتن اروپا امریکا و آوارگان که کاری جز تحمیل هزینه برای ایران نداشت اومدن ایران 3میلیارد یورو ارز خارج میشه بدون هیچ گونه ارز آوری و خیلی هزینه های پنهان که بی حساب و کتاب هزینه شده نباید از روی احساسات تصمیم گرفت باید از روی حساب کتاب تصمیم گرفت که این هزینه هایی که میشه از جیب مردم داره هزینه میشه و مردم هم رازی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما چرا ناراحتی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ان شالله
Turkey
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سال گذشته نفری ۸۰۰هزار تومان از هر نفر از اعضای خانواده گرفتن تا کارتشونو تمدید کردن برایه مدرسه هم اول از همه ۴۰۰تومنی میگیرن تاثبت نام میکنن هیچ چیز مجانی برایه افغان ها داده نمیشه
Germany
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا مجانی زندگی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغان ها بهتر نیست از کشور خودشان دفاع کنن تا برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت بر دکتر عراقچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر دکتر عراقچی در شرایطی ک جوانان تحصیل کرده و یا تحصیل نکرده کشورمان از بیکاری رنج می برند کشور ما نباید پذیرای افغانها باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت.درود بر عرقچی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایران و افغانستان دو ملت همسایه و دوست و برادر و همزبان و هم فرهنگ هستند و زمانی نچندان دور افغانستان هم ایران بود .
افغانستان همان ایران جدا شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
باشه فرموده شما درست ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
یا کل سرزمین افغانستان هم باید مال ما باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانی ها دوست هستند درست اسلامی هستند ولی پذیرش 6میلیون آواره بی حساب و کتاب وهزینه دارد خلیی هم هزینه دارد اروپا سوری هارو حتی نذاشت از مرز رد بشن داخل شهرشون را نداد چون آوارگان خیلی هزینه که فقط هم اقتصادی نیست بر مملکت تحمیل میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
از وحشی ترین قول تاریخ ( اروپایی ها - بر طبق تعداد کشته هایی که از هم در جنگ هاشون گرفتن ) کاری غیر از این هم توقع نمیرفت - ادعای فرهنگ و هم نوع دوستی هم دارن
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید به شدت به اروپایی ها فشار بیارن باید مهاجران پشت مرزهاشون صف بکشن تا بفهمن ایران با چه سختی از این جمعیت میلیونی توی این سالها حمایت کرده.
باید هزینه های امنیتیشونو خودشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
حرف های بیخودی
۱۱:۳۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای عباس عراقچی حرف بدی نزد بلکه واقعیت ها رو گفت.
نمیدونم چرا بعضی ها در ایران بجای حل مشکل همیشه منتظرن تا مشکل درست کنند!
یه فکری بحال اقتصاد مملکت کنید تا وضع اقتصادی از اینکه هست بدتر نشده کاری بکنید
و مردم برای تامین مایحتاج زندگی در تنگنا و فشار قرار ندید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعاً باعث تاسفه..!!!!!!
Canada
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغان برند ولایتشون بهتره
Canada
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر عراقچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
منکر رشادت های برادران افغانی درسوریه و...نیستیم ولی واقعا اگراین همت وعزم و اتحاد وجهاد و رشادت رادرخصوص مملکت خودشان هم داشتند گرفتارچنددهه جنگ و تروریست و...نبودند تا الان به دنبال نان وسرپناه درسایرکشورهاباشند،نمونه این اتحاد و حرکت جهادی را ازعراقی ها ویمنی ها یادبگیرند،عراقی درکنارکمک مستشاران ونیروهای ایرانی وبسیج مردمی خودشان همت کردند وتروریستها را بساطشان راتاحدبسیاربالایی ونه صددرصد جمع کردند و یمنی هاهم اکثریتشان ایستاده اند درکشورشان و ازخاک خود دفاع می کنند پس مردم این دوکشور هم به بهانه های جنگ و... مثل افغانی ها میلیونهایشان مهاجرت می کردند؟اینها چندسال هست گرفتارجنگ اند ولی افغانها به دلایلی که گفتم(نبود اتحاد،همت جمعی،بسیج مردمی و...) چنددهه هست گرفتارند،بایدبه کشورشان برگردند وخودشان مملکتشان رابسازند وباتروریست وجنگ داخلی مقابله کنند،مانندخیلیهاشون که طی این چندسال برگشتند،چرانمی خواهندواقعیتوقبول کنند؟!!!!
Turkey
داود
۱۱:۴۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اما وضعیت افغانستان فرق میکنه جانم تو افغانستان جز جدایی مثل اقلیم کردستان دیگه چاره وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۱:۵۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اولایمن جنگ بایک کشورخارجیه.ثانیا به مجاهدان شیعه افغان سلاح نمیدن ثالثا داعش ترکیبی ازنیروهای آمده ازاروپاوبرخی کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق واعراب تکفیری وطالبان وهمه تحت الاحمایه آمریکاهستند چرابه اونها تعرضی ندارید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای داوود و... چرا به بیراهه میروید حرف این است که چرا ملت افغانستان در مقابل نیروهای خارجی و غرب نمی ایستند و از کشور خود نمیرانید در عوض اینکه همدیگرو بکشند آنهم در جهت منافع همان آمریکا و دیگر اسلحه فروشان و استعمارگرانی که میخواهند به چین و روسیه و ایران نزدیک باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افغانیها باید برگردن به کشورشون.
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
درست است افغانستان در حال حاضر یک کشور مستقل می باشد. ولی از لحاظ فرهنگی و مذهبی نزدیک ترین همسایه افغانستان ایران است. دولت پاکستان با دخالتهای نادرست محبوبیت خود را در بین‌ملت افغانستان از دست داده. ایران از گروهایی در افغانستان حمایت می کند که عمدتا طبقه تحصیل کرده و مورد قبول همه اقوام بوده اند.‌ مثل جبهه شمال شهید مسعود و استاد شهید ربانی و دکتر عبدلله. ضمن اینکه این مردمان شریف اهل کار و تلاش هستند. . اینها در بسیاری شرایط سخت در کنار ملت ایران بوده اند. مثل دوران جنگ و دفاع از حرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس این مرز ترکیه کی باز میشه خسته شدیم
تبعیض
تبعیض
تبعیض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
برو کشورت از اونجا هر جا خواستی برو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرز ترکیه رو بازززززززززززززززززز کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای عراقچی نمی تونستید بگوئید به اروپایی ها که از این تاریخ به بعد جلوی ترانزیت مواد مخدر از خاک ایران را نمی گیرید و هزینه اینکار را ایران دیگر نخواهد پرداخت هزینه مالی و جانی تا حساب کار دستشان بیاید ؟ ضمنا میشد از تمام گروههای افغانی خواست با تمام قوا نیروهای امریکایی و ناتو را از خاک افغانستان بیرون کنند تا مردم این کشور در سایه امنیت برای بازسازی کشورشان به وطن خود برگردند
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۵:۵۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی میگی واسه خودت ؟! خب اگه میتونستن اینکارو بکنن تا حالا کرده بودن دیگه ! بهتره از ایران برن . ما خودمون هزارتا بدبختی داریم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
طالبان با اون همه امکانات نتونسته آمریکا رو بیرون کنه چون دولت افغانستان ازش خواسته تو کشورش باشه فکر کنید بعد نظر بدید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چراازهزینه هایی که هرسال بابت کارت آمایش میگیرین و پولی که سازمان ملل درقبال هرنفرمیده و تکون میخوریم پول میگیرین چیزی نمیگین.

چرا از شغل هایی که هیچ ایرانی حاضرنیست انجامش بده و سرمایه گذاری هایی که شده چیزی نمیگین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
در دنیا هیچ کشوری ومردمی به ایران و ایرانی کمک نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۱۰:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای عراقچی حرفی بود که خودتت زدی مثل بسیاری از مسعولین دولت فعلی حرفی رو میزنن بعدش میکن کی بود کی بود من نبودم
Bulgaria
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای عراقچی عزیز کاش از لشکر فاطمیون از رشادت افغانها که درهشت سال دفاع مقدس بودن کمی سخن میگفتید تا ذهنیت بهتری در مورد افغانها مهاجر در ایران شکل می گرفت ای کاش......
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۶:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
عزیزم فاطمیون مدافعان حرم بودن تو سوریه ربطی به دفاع مقدس نداره ! ما در جنگ دویست و پنجاه هزار شهید دادیم .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام و ضمن ادای احترام به تمام برادران افغان لطفا یک بار دیکه متن خبر را بخوانید آقای عراقچی منظورشان را دوباره توضیح دادند ایشان میگویند اروپا هم باید هزینه پرداخت کند آیا اگر امکانش باشد که برادران افغان بتوانند به اروپا و آمریکا بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من ايراني هستم ولي همين برادران همسايه ما همان فاطميون بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
افغانیا تو ایران چرا خدمت سربازی ندارن؟
۱۲
آخرین اخبار