یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است ادامه تحریم‌های آمریکا علیه مسکو شطرنج سیاسی و نظامی منطقه را دگرگون می‌کند.

تحریم‌ آمریکا علیه مسکو شطرنج سیاسی منطقه را دگرگون می‌کندحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه مسکو اظهار داشت: روسیه از نظر اقتصادی آسیب‌پذیرتر از آمریکا و اروپاست، به‌همین دلیل تلاش دارد فشارهای تحمیلی را از طریق اقدامات دیپلماتیک و کاهش سطح تعامل با آمریکایی‌ها کنترل کند. 

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه روس‌ها سعی می‌کنند رابطه خود با ایالات متحده را به حداقل برسانند، اما قطع رابطه را نمی‌خواهند، افزود: چنین سیاست و خویشتن داری ناشی از شرایط داخلی و منطقه‌ای این کشور است.

وی با اشاره به اینکه اگر آمریکایی‌ها بخواهند درباره تحریم روسیه جدیت به خرج دهند، روسها به تشکیل جبهه مطمئنی در مقابل آمریکا دست خواهند زد، گفت: ممکن است روس‌ها با نزدیک شدن به کشورهای منطقه در مواضع خود تغییراتی را ایجاد کنند.

هانی‌زاده با بیان اینکه بدون شک آمریکا از نزدیک شدن روسیه به ایران وحشت دارد، عنوان کرد: در صورت نزدیکی بیشتر مسکو به تهران، چین هم روابط خود با ایران را مستحکم‌تر از گذشته می‌کند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه اگر آمریکایی‌ها به تحریم‌های خود علیه مسکو ادامه دهند شطرنج سیاسی و نظامی در منطقه دگرگون خواهد شد و جهان شاهد یک بلوک بندی جدیدی می‌شود، بیان داشت: روسیه در شرایط حساس می‌تواند گاز صادراتی خود به اتحادیه اروپا را قطع کند که در این صورت اروپا متضرر خواهد شد.

وی با بیان اینکه روسیه از لحاظ انرژی در سطح بالایی قرار دارد و می‌تواند از این طریق به اتحادیه اروپا فشار وارد کند، خاطرنشان کرد: روس ها در انتظار فرارسیدن فصل سرما هستند تا بتوانند از طریق انرژی خود و اتحادیه اروپا به آمریکایی‌ها فشار وارد کنند.

انتهای پیام/

تغییرات شطرنج سیاسی با تحریم روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار