وزیر کشور گفت: انتخاب من به عنوان وزیر کشور بخاطر روحیه توسعه گرایانه‌ام بود، لذا اگر توفیق خدمت باشد و آقای روحانی هم تصمیم بگیرند، به همین دلیل خواهد بود.

مذارکراتی برای حضورم در کابینه دوازهم شده استبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اولین نشست هم اندیشی زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی که امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که رهبری تأکید دارند از هر حیثی جای تأمل دارد یکی از مشکلات اصلی کشور که در ایام انتخابات هم در صحبت‌های کاندیدا و طرفداران آنان عنوان شد مباحث اقتصادی بود.

وی افزود: دولت در زمینه بهبود شرایط اقتصادی تلاش فراوانی کرد رشد اقتصادی را حدود منفی 5.6 به 11 درصد رساند علی رغم همه فشارها و سختی‌هایی که در این مسیر وجود داشت ما به جایگاه کنونی رسیدیم.

وزیر کشور اظهار داشت: ظرفیت بسیار خوبی در کشور وجود دارد به لحاظ منابع طبیعی، مالی، تکنولوژی، مدیریتی و علمی مشکلی نداریم باید فرهنگ سخت کار کردن، تلاش، نوآوری، ابتکار را در جامعه جای بیاندازیم اگر این موضوع اتفاق بیافتد می‌توانیم همه مشکلاتمان را حل کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا درآمد کسب کردن کار راحتی نیست گفت: اگر نگاهی به فعالیت‌های اقتصادی دنیا بیاندازیم آنان برای یک دلار درآمد کسب کردن باید رقابتی فشرده انجام بدهند.

وی افزود: در داخل کشور بازار بسیار بزرگ و منابع خوبی داریم که ارزان قیمت است اما متأسفانه به دلیل تکیه به اقتصاد غلط نفتی نمی‌توانیم حرف اول، مهم و مؤثر را بزنیم.

فرزندانی تربیت کنیم که کار را عار ندانند

وزیر کشور با تأکید بر اینکه زنان فعال اقتصادی باید برای ایجاد فرهنگ سخت کار کردن، تلاش کنید افزود: زنان باید فرزندانی را تربیت کنند که سخت کوش و مقاوم باشند و کار را عار ندانند.

رحمانی فضلی گفت: مثلا می‌گویند این یک و نیم میلیون نفر نیروی کار خارجی که در کشور داریم اگر آنان بروند بازار کار زیاد می‌شوند متأسفانه آن نوع کاری که این نیروها انجام می‌دهند را نیروهای خودمان انجام نمی‌دهند.

قوانین کشور بر اساس جنسیت نوشته نشده است

وی گفت: در همه قوانینی که نوشته شده مسئله جنسیت ذکر نشده است این نگاه بسیار خوبی است که زنان می‌توانند از آن بهره بگیرند.

وزیر کشور با تأکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه فعالیت زنان ادامه داد: آقای روحانی زمانی که بنده را انتخاب کردند به دلیل روحیه توصیه گرایانه‌ام بود همین الانم که با بنده برای حضور در کابینه دوازدهم مذاکراتی شده است که اگر توفیق باشد و رئیس جمهور هم تصمیم بگیرند بر اساس همین روحیه توسعه‌گرای من است.

رحمانی فضلی تأکید کرد: دلیل این که برخی امور کشور به نتیجه نمی‌رسد عدم پیگیری یا پیگیری نکردن است ما این مشکل را در کشور داریم برای هر موضوعی دهها قانون داریم اما چرا این قانون‌ها به نتیجه نمی‌رسد به خاطر پیگیری نکردن است.

استاندارانم بدانند که فعالیت اقتصادی بانوان برایم مهم است

وی گفت: همه استان‌ها باید چنین جلساتی را با بانوان برگزار کنند بنده به عنوان وزیر کشور زمانی که 4 ساعت برای حضور در چنین نشستی وقت می‌گذارم یعنی این مسئله برایم اهمیت دارد استانداران هم باید بدانند که این موضوع مهم است و جلسات منظمی با زنان فعال در حوزه اقتصادی برگزار کنند.

هیچ مانعی در عرصه اقتصادی برای فعالیت زنان وجود ندارد

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ مانعی در عرصه اقتصادی برای زنان وجود ندارد گفت: تشکیل بانک اطلاعات فعالین اقتصادی عرصه اقتصادی بانوان خیلی مهم است که باید این مسئله پیگیری شود.

رحمانی فضلی به حوزه آسیب‌های اجتماعی و بحث مواد مخدر اشاره کرد و در این زمینه گفت: هیچ محدودیتی برای کمک به توانمندسازی زنانی که همسرانشان به دلیل اعتیاد به مواد مخدر خانواده را رها کرده‌اند وجود ندارد آسیب‌پذیر ترین گروه جامعه این زنان هستند بنده شخصا از هر طرحی که برای توانمندسازی این گروه از زنان ارائه شود حمایت می‌کنم.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون 300 هزار نفر معتاد در کشور داریم گفت: ما با کارخانه‌های زیادی قرارداد بسته‌ایم تا معتادانی را که ترک می‌کنند جذب کنند و آنان صاحب شغل و کار شوند.

وزیر کشور به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: آیین‌نامه‌های این مصوبه در حال تنظیم است با کمک این یک و نیم میلیارد دلار می‌توان فضای خوبی برای کسب و کار و رونق تولید در روستاها اختصاص داد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار