مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان از سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت (سامد) به عنوان تریبون واگویه های مردم به مسئولان و سفیر امید در دلهای مردم یاد کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمد باژیان ظهر سه شنبه در حاشیه ششمین جلسه ملاقات عمومی استاندار کرمان در سال جاری، افزود: متقاضیانی که خواستار وقت ملاقات با استاندار هستند، می توانند طی برقراری تماس با شماره تلفن ۱۱۱، مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح نمایند.
وی از سامانه سامد به عنوان یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت نام برد که به واسطه آن آحاد ملت در هر جای کشور می توانند ایده ها، پیشنهادات، شکایات و درخواست های خود را از دولت مطرح نمایند، تصریح کرد: هدف از راه اندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر وکارامد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه های اجرایی است.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان یادآورشد: "سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت" (سامد) در راستای توسعه دولت الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری به صورت ۲۴ ساعته آماده شنیدن ایده ها، نظرات، پیشنهادات و شکایات شهروندان کرمانی است که می توانند موارد را مطرح و با تحویل کد رهگیری، امکان پیگیری موضوع برای آنان فراهم می شود.
باژیان گفت: پس از ثبت درخواست از سوی متقاضیان، کارکنان این اداره کل با راهنمایی تلفنی، بررسی های مقدماتی را انجام و چنانچه نیازی به ارائه سوابق و مستندات بیشتر احساس شود، با متقاضی تماس گرفته خواهد شد.
وی با تاکید براینکه پس از بررسی های تخصصی و تطبیق تقاضا با پاسخ ارائه شده درصورت ضرورت و عدم اقناع، ملاقات با استاندار برای متقاضی در نظر گرفته می شود، اظهار کرد: از نکات حائز اهمیت در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم ، فرم های درخواست هموطنان قبل از ملاقات با استاندار به دستگاههای مربوطه ارسال خواهد شد.
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ضرورت و نیاز امور جاری مردم توسط همکاران پس از دسته بندی و تعیین وقت، توسط استاندار در چنین جلساتی با همراهی معاونین و مدیران کل رسیدگی و رفع خواهد شد، گفت: طبق تاکید موکد استاندار کرمان از صدور دستوراتی که قابلیت اجرایی ندارند، پرهیز و همچنین افراد طبق وقتهای تعیین شده قبلی به دور از هر تنش و اتلاف وقت در محل ملاقات حاضر می شوند و به امورشان رسیدگی خواهد شد.
باژیان خواسته های همشهریان را بیشتر در حوزه های تسهیلات و بخشودگی جرائم، مساعدت مالی، اشتغال، صدور مجوز، واگذاری زمین و ... عنوان کرد و گفت: براساس تاکیدات استاندارکرمان پاسخگویی به مردم باید با سرعت، دقت و صحت همراه باشد و یکی از مراحل ارزیابی عملکرد فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی، برگزاری دقیق و حضور مؤثر در ملاقات هاست.
وی از شهروندان درخواست نمود از تماس های مکرر با سیستم برای بیان یک تقاضا اجتناب کنند زیرا سوابق تماس در سیستم موجود است و در صورت تکراری بودن ثبت نمی شود؛ ضمن اینکه از تکرار هر موضوع مورد نظر در سایر قالب ها مانند نامه، پیامک و.. و یا از طریق سایر اعضای خانواده نیز باید اجتناب شود.
در ششمین جلسه ملاقات عمومی استاندار کرمان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان، به مشکلات بیش از 60 نفر از شهروندان استان کرمان رسیدگی شد که از این مجموع 44 نفر از شهروندان و 16 نفر از جانبازان و ایثارگران حضور داشتند.

انتهای پیام/ی

سامد، تریبون واگویه های مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
لطفا به مشکلات مدیریت شهری کرمان رسیدگی کنید تشکر
آخرین اخبار