افزایش ذخایر نفتی آمریکا و همینطور سطح تولید اوپک، به کاهش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با یک درصد کاهش همراه بود و بار دیگر به زیر 50 دلار در هر بشکه سقوط کرد. این درحالیست که افزایش سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان بهای نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 48 سنت کاهش (معادل 1 درصد)، 48 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت با 47 سنت کاهش (معادل 1 درصد) به 51 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید.

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 28 ژوئیه با 1.8 میلیون بشکه افزایش به 488 میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی ذخایر نفتی آمریکا قرار است اواخر امروز بوسیله اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت اوپک به بالاترین سطح در سال 2017 رسیده است (روزانه 33 میلیون بشکه). این در حالیست که کشوهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. کارشناسان بر این باورند که بخاطر این افزایش تولید، اشباع نفتی باز هم بر بازار سایه خواهد افکند و تا سالها هم ماندگار خواهد بود.

به دنبال انتشار داده های اقتصادی آمریکا و نامشخص بودن اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه های آتی افزایش خواهد داد یا خیر، بهای طلا به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر رسید. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل ماه اوت با 0.5 درصد افزایش به1279.40 دلار رسید.


انتهای پیام/

افزایش بهای نفت و کاهش بهای طلا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار