یک کارشناس مسکن گفت: متوسط عمر ساختمان‌ها در تهران به ۳۰ سال می‌رسد، در حالیکه در کشور‌های توسعه یافته عمر مفید ۱۰۰ سال محاسبه شده است.

عدم استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت وساز‌های شهر تهران/ عمر مفید ساختمان در ایران به ۳۰ سال رسیدحمید رضا عباسیان کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اینکه عمر مفید ساختمان‌ها در کشور‌های توسعه یافته حدود ۱۰۰ سال است، گفت: متأسفانه در ایران متوسط عمر ساختمان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سال بوده که تقریباً ۳ برابر کشور‌های توسعه یافته پایین‌تر است.

وی در ادامه افزود: عدم رعایت کیفیت مناسب در ساخت وساز‌ها، به کار بردن مصالح ساختمانی بی‌کیفیت و نیز عدم به کارگیری شیوه اجرایی مناسب، باعث ساخت چنین واحد‌های مسکونی با عمر پایین می‌شود.

این کارشناس مسکن یاد آورشد: در حال حاضر استفاده از کارگران غیر متخصص در بسیاری از ساختمان‌ها و عدم آشنایی بر حوزه ساخت و ساز مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

وی توضیح داد: تمامی مجریان ذی‌صلاح در حوزه ساخت وساز باید پروانه کسب از سازمان نظام مهندسی داشته باشند و متأسفانه این قانون در شهر تهران به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/

مهندسان باید از نظام مهندسی پروانه کسب دریافت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار