تیم هندبال هپکو اراک که سابقه دور و درازی در هندبال کشور دارد این روز ها در آستانه انحلال قرار گرفته است.

سرنوشت نا مشخص یکی از قدیمی های هندبال / هپکو اراک در آستانه انحلال/ قول مساعدت مسئولان برای نجات این تیمبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز ها مشکلات مالی و اقتصادی تمام بدنه ورزش کشور را فرار گرفته است و شرایط بدی را برای ادامه کار باشگاه های ورزشی فراهم کرده است. این مشکلات در برخی رشته ها به قدری است که حتی وزارت ورزش هم نمی تواند به آن ها کمک کند.

 
مشکلات مالی امروز، بدون شک ضربه های مهلکی را به ورزش کشور در آینده وارد می کند . شاید وجود همین مشکلات در ورزش باعث شده تا حتی تعداد ورزش دوستان هر ساله در برخی رشته ها کمتر شود. به طور قطع زمانی که یک مشکل اقتصادی به وجود می آید باعث می شود که باشگاه ها نتوانند به خودی خود نیازهایشان را بر طرف کنند و به امر استعداد یابی و پرورش و جذب جوانان به ورزش بپردازند . نتیجه این مشکلات و مسائل هم امروزه بسیار مشخص و می توان نتیجه آن را دید.


حضور در یک باشگاه ورزشی و قصد انجام ورزش این روز ها هزینه بالایی می برد . هزینه ای که بسیاری به دلایل آن که توانایی پرداخت آن را ندارند به طور کلی از ورزش کنار می کشند و همین امر آسیبی های بهداشتی و درمانی زیادی را به جامعه تبدیل می کند .


به هر صورت مشکلات اقتصادی امروزه شرایط بسیار بدی را ایجاد کرده و  زمزمه هایی از انحلال یکی از قدیمی ترین تیم های لیگ برتر هندبال به گوش می رسد.


تیم هپکو اراک که نزدیک به 3 دهه است در هندبال کشور حضور دارد همواره کمک زیادی به توسعه ورزش استان مرکزی داشته  این تیم در سال های گذشته نقش پررنگی در پرورش ملی پوشان و توسعه هندبال ایفا کرده است.  با این حال مسائل مالی بیش از گذشته تیم هپکو اراک را با مشکل مواجه کرده و به گفته مسئولان این تیم، اگر حامی مالی برای باشگاه پیدا نشود این تیم قدیمی منحل می شود و مانند بسیاری از باشگاه های ورزشی نامش به تاریخ می پیوندد .

باشگاه هپکو سال گذشته هم با مشکلات بسیار زیادی رو به رو بود اما به کار خود ادامه داد و لیگ برتر را به پایان رساند. اما امسال شرایط متفاوت است و اگر مشکل مالی این تیم رفع نشود دیگر هپکو در مسابقات لیگ حضور نخواهد داشت.این در حالی است که مالک جدید کارخانه هپکو به مسئولان این تیم قدیمی وعده داده  به آن ها کمک می کند . البته این وعده هنوز به صورت شفاهی است و مسئولان به صورت رسمی اعلام نکرده اند.


هیات هندبال توانایی تیم داری ندارد/مسئولان قول مساعدت داده اند


ایرج رضایی سرمربی تیم هندبال هپکو اراک در همین خصوص عنوان کرد : مشکلات باشگاه هنوز رفع نشده و تیم هپکو با مشکل جدی رو به رو است. سهام داران تازه ای به این کارخانه آمده اند و وضعیت مالی باشگاه نا مشخص است با این حال ما با نمایندگان شهرمان و مسئولان صحبت داشته ایم تا وضعیت  را مشخص کنند. آن ها هم قول مساعدت داده اند و ما منتظر تصمیم گیری نهایی هستیم.


رضایی در مورد طلب بازیکنان و کادر فنی گفت:مبلغ زیادی طلب نداریم اما مشکل ما بودجه ای است که برای امسال به آن احتیاج داریم . هزینه رفت و آمد ها و تیم داری بالاست و به طور حتم بدون برنامه نمی توان وارد مسابقات شد.


سرمربی تیم هپکو اراک در پاسخ به این سوال که اگر هپکو منحل شود آیا این تیم زیر نظر هیئت هندبال اراک به کار خود ادامه می دهد یا خیر اظهار داشت: هیئت هندبال مگر می تواند این همه برای یک تیم هزینه کند ؟ مگر بودجه هیات هندبال چه میزان است ؟ اگر یک تیم بخواهد برای 6 مسابقه به خارج از شهرش برود حداقل به 100 میلیون تومان پول احتیاج دارد و این مسئله در توانایی هیئت هندبال نیست و حتما باید یک حامی از تیم حمایت کند باشد.


رضایی افزود: ما نزدیک به 3 ماه است که تمریناتمان را برگزار می کنیم و برادریمان را ثابت کرده ایم .

 

مشکل ما با خصوصی سازی آغاز شد / نمی توانیم بدون حامی مالی تیم داری کنیم


علی اصغر احمری سرپرست باشگاه هپکو در خصوص مشکلات این تیم گفت:سهام دار جدید کارخانه هپکو نزدیک به 10 روز است که بر روی کار آمدهاست و در صحبتی که با سرمربی تیم داشته گفته است که کارخانه بدهی دارد و تا زمانی که آن مشکلات رفع نشود نمی توان با قطعیت گفت که می توانیم تیم داری کنیم یا خیر.


اوافزود: ما در حال حاضر مشکل تمرین و امکانات نداریم و نزدیک به 3 ماه است که تمریناتمان را پیگیری می کنیم اما نیاز به بودجه و حمایت مالی داریم و اگر این مشکلات حل نشود کار سختی پیش رو خواهیم داشت. متاسفانه مشکل ما از  زمان خصوصی سازی آغاز و این اتفاق باعث شد تا ما حتی یک شب هم سرمان را به راحتی روی بالشت نگذاریم.


احمری درباره طلب بازیکنان هم بیان داشت: خوشبختانه با این مشکل مواجه نیستیم. سرمربی تیم را همه می شناسند و می دانند زمانی که وعده ای می دهد پای آن می ماند . از آن جایی که تیم ما یک تیم بومی است سرمربی تیم تاکنون بیشتر بازیکنان را به استخدام این شرکت در آورده است.


سرپرست تیم هپکو اراک در پایان و در پاسخ به این سوال که اگر هپکو از حمایت تیم کنار بکشد این تیم منحل می شود یا خیر عنوان کرد: اگر هپکو هم از این تیم حمایت نکند و یک حامی دیگر جلو بیاید مشکلی وجود نخواهند داشت . مهم تیم است که برای اراک افتخار کسب کند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار