شهرکرد؛

کشتار دام تنها در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شود

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: کشتار دام تنها در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری گفت: جهت ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه، کشتار دام در استان تنها باید از طریق کشتارگاه‌های صنعتی صورت گیرد.

وی با اشاره به شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و ضرورت مراقبت‌های بهداشتی لازم برای مقابله با آن افزود: واحدهای قصابی متخلف در این زمینه شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مسئولان استانی همچنین بر ورود و خروج دام بر اساس مجوز‌های قانونی نظارت داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به پلمپ برخی از قصابی‌ها در شهرستان‌های شهرکرد، اردل و بن گفت: بعضی از متصدیان این قصابی‌ها اقدام به شکست پلمپ و فروش گوشت کرده اند که برخورد قانونی با این متخلفان ضروری است.

عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری هم گفت: به منظور عملیات سم پاشی برای پیشگیری از گسترش بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، ۵ هزار و ۴۰۰ لیتر سم در شبکه‌های دامپزشکی استان توزیع شد.

وی با بیان سم پاشی بنگاه‌ها و میادین خرید و فروش دام در بروجن، لردگان و شهرکرد افزود: اقداماتی نیز جهت ساماندهی کشتار دام در استان صورت گرفته است.

نجاتی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، گوشت مورد نیاز ۳۰ روستای بزرگ چهارمحال و بختیاری از نزدیکترین کشتارگاه به این روستا‌ها تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۴ واحد قصابی در شهر‌های کاج، سفیددشت، دشتک و روستا‌های آلیکوه و رستمآباد به علت کشتار غیر بهداشتی دام پلمپ شد.

نجاتی گفت: از کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های بارده و تومانک شهرستان بن نیز جلوگیری شد و ۲۵ واحد از قصابی‌های این روستا‌ها به کشتارگاه بن هدایت شدند.

انتهای پیام/ف

ضرورت کشتار بهداشتی دام در کشتارگاه‌های صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.