رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اجرای طرح بهورز سیار با هدف پایش وضعیت بهداشت عشایر در شهرستان دالاهو خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه حسین کریم رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آمار قابل توجه جمعیت سیار این شهرستان و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام طرح بهورزان سیار را برای پایش وضعیت بهداشتی عشایر در این شهرستان بسیار ضروری دانست و گفت : با اجرای این طرح عشایر می توانند تحت پوشش خدمات سلامت قرار گرفته و از بسیاری از مشکلات و بیماری های آنان پیشگیری  شود.

وی شهرستان دالاهو را به علت عدم وجود شاخص های مربوطه برای احداث بیمارستان خارج از سطح بندی های مربوطه دانست و گفت: بیمارستان سازی در این شهرستان از عهده وزارت بهداشت خارج است اما ما تخت های بیشتری را در مرکز درمان بستر فعال و تعداد متخصصان را افزایش می‏‏ دهیم.


کریم آمار سوانح و حوادث به ویژه تصادفات جاده ای در این شهرستان را بسیار بالا و نگران کننده دانست و گفت: 2بالگرد برای استان در نظر گرفته شده که به دلیل حجم بالای سوانح و حوادث در منطقه دالاهو یکی از آنها در این شهرستان خواهد بود.


وی با بیان اینکه روستای سالم می تواند الگوی کشور شود و با راه اندازی توریسم روستا می توان کارهای بزرگی انجام داد گفت: باتوجه به تعداد بیماری های مشترک بین انسان و دام باید دامداری های سنتی به سمت دامداری های صنعتی برود و محل نگهداری دام نباید با انسان یکجا باشد.


رئیس دانشگاه آینده بهداشت را در گرو اجرای پرونده الکترونیک سلامت دانست و گفت: این طرح در کرمانشاه به خوبی در حال اجرا است.

انتهای پیام/ز

اجرای طرح پایش بهداشت عشایر دالاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
تشکر