نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نابرابری منطقه‌ای در ایران، گفت : سهم 12 استان کشور از تولید ناخالص داخلی کمتر از 23 درصد بوده که بیانگر نبودن توازن منطقه‌ای است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسین سلاح ورزی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد پایین‌تر از نرم کشوری است.

وی افزود: باید سالانه بین 50 تا 60 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود تا میزان درآمد سرانه این استان به نرم کشوری برسد.

سلاح ورزی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با وجود سهم یک درصدی از جمعیت و خاک کشور بدون احتساب درآمد نفت و گاز دارای سهم کمتر از نیم درصدی از تولید ناخالص داخلی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های چشمگیر کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند از حالت بالقوه به فعلیت برسد.

غلام محمد زارعی اظهار داشت: 2 قابلیت عمده کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به توسعه روز افزون آن شامل نیروی انسانی متخصص و ظرفیت جغرافیایی است که باید با تلاش و برنامه ریزی لازم مورد استفاده بهینه‌تری قرار گیرند.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور و داشتن آب و هوای مساعد می‌تواند در تولید کشور نقش مهمی ایفا کند.

زارعی بیان کرد: تعادل لازم بین توزیع عادلانه اشتغال و سرمایه در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: اتاق بازرگانی یاسوج در سال 1386 تأسیس و راه اندازی شد و تا رسیدن به اهداف خود فاصله زیادی دارد.

جبار کیانی پور اظهار داشت: تعامل بخش خصوصی و دولت در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب و رضایت بخش است.

وی افزود که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نقش محوری در افزایش تبادلات تجاری در کهگیلویه و بویراحمد دارد.

نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،

رؤسای اتاق بازرگانی استان‌های سراسر کشور و جمعی از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

شافعی برای حضور در همایش چهار روزه رؤسای اتاق بازرگانی استان‌های سراسر کشور و نشست با برخی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/غ

درآمد سرانه کهگیلویه و بویراحمد پایین‌تر از نرم کشوری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.