مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان

استقرار نیروهای راهداری در 20 نقطه ماسه گیر منطقه سیستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای راهداری با افزایش سرعت وزش باد در شمال استان در 20 نقطه ماسه گیر منطقه سیستان مستقر شدند.

غلامرضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: تلاش اعضای ستاد بحران سیستان و بلوچستان از جمله شرکت های آب و برق، نیروهای امدادی هلال احمر و مراکز بهداشتی به حداقل رساندن خسارات توفان در منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز است.

اربابی گفت: با استقرار نیروهای راهداری در مناطق حادثه خیز شناسایی شده شمال استان در صورت حرکت شن های روان و بسته شدن مسیرها، مشکلات در کمترین زمان برای تردد مردم برطرف می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در شمال استان به 83 کیلومتر بر ساعت رسید به طوری که شعاع دید افقی در زهک تا هزار و 500 متر و زابل تا چهار هزار متر کاهش یافته است.


علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 267 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی ادامه داد: باد شدید و گرد و خاکی که از روز دوشنبه در شمال استان آغاز شده همچنان تا اوایل هفته آینده تداوم دارد.

انتهای پیام/ع

تداوم وزش باد درسیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار