مدیر امور عشایری ملکشاهی گفت: روزانه 130 مترمکعب آب شرب بین 700 خانوار عشایر این شهرستان توزیع می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، عنایت اله سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از عمده مشکلات عشایر این شهرستان عدم دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی است، افزود: برای رفع این مشکل روزانه 130 مترمکعب آب شرب در 30 منطقه و اتراقگاه عشایری شهرستان با 6 تانکر سیار توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه برای تأمین این میزان آب شرب به صورت روزانه با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: حفر یک حلقه چاه آب شرب مختص عشایر شهرستان می تواند در بلند مدت مشکل کمبود آب شرب عشایر ملکشاهی را برطرف کند.

 

مدیر امور عشایری ملکشاهی با بیان اینکه جامعه عشایری این شهرستان با جمعیت 6 هزار نفری نیازمند ارائه خدمات مناسب است، تاکید کرد: به تازگی 472 دستگاه پنل خورشدی به ارزش اقتصادی چهار میلیارد ریال بین 472 خانوار عشایری جهت استفاده از انرژی برق توزیع شده است.

 

سلیمانی افزود: عشایر این شهرستان با تولید انواع محصولات دامی و کشاورزی به ارزش بیش از 400 میلیارد ریال سهم ارزنده ای در تولید و بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان ایفا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه عشایر با تولید محصولات مختلف و عرضه آن در جامعه زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را نیز فراهم کرده اند، یادآور شد: فعالیت عشایر و نیز تلاش برای رفع مشکلات آنان مصداق بارزی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است. 

 

بیش از 6 هزار نفر از جمعیت 22 هزار نفری ملکشاهی عشایر دام دار و کوچ رو هستند.

 

انتهای پیام/ ح 

 

تولید 400 میلیارد ریالی عشایر ملکشاهی در حوزه دامداری و کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.