یزد؛

رئیس‌جمهور در مقابل رأی مردم وظایفی دارد

امام جمعه بافق گفت: رئیس جمهور به وعده های انتخاباتی خود در زمینه اقتصاد، تورم و بیکاری عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق  با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به دست مقام معظم رهبری گفت: این مراسم با حضور شخصیت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و علما و اندیشمندان روز گذشته انجام شد طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی وقتی رئیس‌جمهوری رأی آورد این جمهوریت است یعنی مردم رأی دادند و دوم اسلامی بودن است یعنی ولی‌فقیه اختیارات را که دارد به رئیس‌جمهور تنفیذ کند و او نیز طبق تنفیذ مسئله ریاست جمهوری باید تلاش و کوشش کند.

حجت‌الاسلام  سلیمانی افزود: فردا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس باید قسم یاد کند که طبق قانون اساسی وظایفی که داشته و دارد در دوران ریاست جمهوری خود انجام دهد.

وی گفت:مراسم سوگند یک مراسم تشریفاتی نیست که صرفاً به خاطر تشریفات سوگند یاد کند رئیس‌جمهور در مقابل رأی مردم وظایفی دارد و در مقابل تنفیذ حکمی که ولی‌فقیه نیز در اختیار او گذاشته وظیفه‌ای دارد طبق این دو جریان ،رأی مردم، تنفیذ حکم،باید سوگند یاد کند که آنچه ارزش و منویات انقلاب اسلامی است باید گام بردارد.

وی تأکید کرد: امیدواریم  رئیس‌جمهور  در راستای خدمت به ملت بتواند گام‌های مؤثری بردارد و امیدواریم به وعده‌هایی که در زمان انتخابات درزمینهٔ اقتصاد، تورم، بیکاری داده عمل کند و مشکلاتی که امروز بر مردم فشار آورده بتواند مرتفع کند.

خطیب جمعه شهرستان در خصوص اعمال تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا تصریح کرد: کنگره آمریکا اخیراً تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده و بعضی سیاسیون به کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا گفتند این به نفع شما نیست و برجام زیر سؤال می‌رود اما متأسفانه آمریکا نپذیرفت.

سلیمانی در رابطه با حرکت رئیس سازمان سیا علیه نیروهای مسلح ایران خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌هایی که رئیس سازمان سیا مطرح کرده این بود که ایران یک کشور قوی است و مردم در کنار نظام و انقلاب هستند و اگر بخواهیم ایران را متقاعد کنیم و پای میز مذاکره بکشانیم باید بسیج و سپاه را از ایران بگیریم این دونیروی مردمی قدرت بالایی دارند و روی موشک‌ها حرکت‌هایی را انجام دادند که نشان‌دهنده قدرت ایران است و ما اگر بتوانیم این‌ها را خوار و ذلیل کنیم باید آن‌ها به فساد مالی متهم کنیم و وقتی اعتماد مردم از مجموع نیروهای مسلح از بین رفت مسلماً ما پیروز خواهیم شد.

وی ادامه داد: تعدادی از فرزندان همین کشور باافتخار لباس سبز پاسداری را به تن کردند و در میدان‌های جنگ حضور پیدا کردند و عده‌ای درراه انقلاب و کشور به شهادت رسیدند و امروز بسیج با تمام قدرت در مقابل حرکت‌های دشمن ایستاده است ما درزمانی که قدرتی نداشتیم در مقابل مستکبران کوتاه نیامدیم و امروز که الحمدالله موشک‌های ایران که می‌تواند دورترین نقاط را هدف قرار دهد کوتاه میاییم؟!

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به شهید ابراهیم هادی بیان داشت: چند روز پیش از طرف کانون شیخ محمدتقی بافقی دو جلد کتاب به من هدیه دادند این کتاب در مورد شهیدی عارف و مجاهد به نام ابراهیم هادی بود رزمنده‌ای که حاضر شد همه‌چیز را درراه انقلاب و نظام فدا کند توصیه من به شما این است که این کتاب را بگیرید و بخوانید و بدانید که این بسیجیان چه کردند وقتی ایران ابراهیم‌هایی را داشته باشد که درصحنه جهاد و مبارزه کوتاه نیایند و برای انقلاب و نظام و رهبری جان فدا کنند آمریکا در مقابل این قدرت‌ها هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و همین جوانان هستند که مدافع اسلام، قرآن، ولایت و نظام بوده و هستند.

وی با اشاره به دیدار مسئولین حج با رهبر انقلاب و رهنمودهایی ایشان را در خصوص حج امسال عنوان کرد: ایشان فرمودند: از مهم‌ترین اعمال در حج، اعلان برائت از مشرکین است، در مراسم حج هیچ‌گونه ترس و هراسی نداشته باشید الحمدالله کشور ما کشور قدرتمندی است و عربستان نیز زیارت‌خانه خدا را تضمین کرده با خیالی آسوده حج خود را به‌جا بیاورید.

سلیمانی در پایان روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران تبریک گفت: و از آن‌ها خواست در راستای اهداف نظام و انقلاب گام بردارند.

رحلت شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم و تشکیل نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌ فرمان امام خمینی از موضوعاتی بود که نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه شهرستان بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ ی

رئیس‌جمهور  در راستای خدمت به ملت  گام‌های مؤثری بردارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.