مسئولان در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که اعضای رهبری این کمیسیون به منظور بررسی و تثبیت مراکز رای دهی به ۳۴ ولایت کشور سفر کرده‌اند.

روند تثبیت مراکز رای دهی تا دو روز دیگر آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امام محمد وریماچ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات گفت که آموزش کارمندان این کمیسیون در ولایت‌ها ختم شده و این کارمندان با رهبری کمیسیون برای تثبیت مراکز رای دهی، کارشان را از روز دوشنبه (۱۶ اسد) در ۳۴ ولایت کشور آغاز خواهند کرد.


رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات خاطرنشان کرد که در انتخابات از تکنالوژی پیشرفته استفاده خواهد شد و این کمیسیون به منظور تهیه فهرست رای دهندگان، تمامی نیازمندی‌های تکنالوژی را فهرست و با حکومت افغانستان شریک خواهد کرد.


آقای وریماچ افزود که خریداری نیازمندی‌های تکنالوژی از طریق کمیته تدارکات صورت می‌گیرد که البته خریداری نیازمندی‌های تکنالوژی از طریق رقابت شرکت‌های داخلی و خارجی صورت می‌گیرد.
در همین حال، این مقام کمیسیون مستقل انتخابات خبر داد که به منظور چگونگی استفاده از تکنالوژی در انتخابات، فردا یکشنبه (۱۵ اسد) کمیسیون نشستی را با اعضای جامعه مدنی و احزاب سیاسی برگزار کرده و مشوره خواهی می کند.


به گفته وی، بعد نشست مشورتی با احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی، کمیسیون مستقل انتخابات تمامی نظریات این جریان‌ها را با حکومت شریک می کند.


وی همچنان تاکید کرد که کارهای مقدماتی کمیسیون در راستای برگزاری انتخابات پارلمانی نهایی شده است که فعالیت‌های این کمیسیون طبق برنامه به پیش می‌رود و تاهنوز کدام مشکلی وجود نداشته است.


کمیسیون مستقل انتخابات ماه گذشته، به تعداد یک هزار کارمند موقت را به خاطر بررسی و تثبیت مراکز رای دهی در ولایات استخدام کرده بود که این کارمندان اکنون آموزش دیده و کارشان را تا دو روز دیگر آغاز خواهند کرد.

 انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار