نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از هنرمندان صنایع دستی کشور در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ارومیه به دلیل استقبال کم مردم عذرخواهی می کنم.

نادر قاضی پور نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی  عصر دیروز در  چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ارومیه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  گفت : توان خرید مردم آذربایجان غربی به دلیل پایین بودن درآمد سرانه استان ضعیف است و در این نمایشگاه برخی از غرفه ها فروشی نداشتند ، در نتیجه هنرمندانی که از سراسر کشور به زحمت خود را برای حضور در این نمایشگاه رسانده اند ، در آمد شان کفاف هزینه شان را نمی کند .

نادر قاضی پور با بیان اینکه هرچند مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، محل اقامت ، غذا ،  غرفه و حمل و نقل را برای هنرمندان و عرضه کنندگان صنایع دستی در این نمایشگاه به صورت رایگان تامین نموده است با این حال برخی غرفه ها هزینه رفت و برگشت و مدت زمانی که برای حضور داشتند را نیز عاید نکردند.

وی با اشاره به اینکه البته برخی از غرفه ها از جمله صنایع دستی استان زنجان و غرفه عرضه ی لوازم آشپزخانه نسبتا وضعیت خوبی داشتند افزود: ولی برخی از آثار صنایع دستی که اغلب در زمینه لباس فعال هستند به لحاظ اینکه با فرهنگ  ما همخوانی نداشتند ، متاسفانه فروشی نداشتند و از این بابت از آنها عذرخواهی می کنیم .

نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : امید است نمایشگاه دائمی بین الملی ارومیه یک سالن را به منظور عرضه ی آثار صنایع دستی اختصاص دهد تا چنین  نمایشگاه هایی در آنجا برگزار بشود چرا که مردم ارومیه معمولا برای بازدید از نمایشگاه ها به محل نمایشگاه های دایمی بین الملی ارومیه مراجعه می کنند لذا در آنجا بازدید کننده و خریدار زیادی هست .

نادر قاضی پور تصریح کرد : اگر سال دیگر برپایی این چنین نمایشگاه هایی در برنامه قرار گرفت هماهنگ می کنیم که یکی از سالن های نمایشگاه های دائمی بین الملی ارومیه یا سالن نمایشگاه ثابتی که سازمان صنعت و معدن و تجارت برای ارائه تولیدات استان در نظر دارد ، را برای این منظور در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گیرد تا هنرمندان به راحتی بتوانند تولیدات خود را عرضه کنند .

چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ارومیه با برپای 130 غرفه از 31 استان کشور به مدت 5 روز از نهم تا سیزدهم مرداد ماه در ارومیه برگزار شد .

انتهای پیام/ح

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از هنرمندان نمایشگاه سراسری صنایع دستی ارومیه عذر خواهی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.