مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: دومین جشنواره غذاهای سنتی منطقه شمالغرب کشور در ارومیه برگزار می شود.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به برگزاری دومین جشنواره غذاهای سنتی در ارومیه  افزود: دومین جشنواره سفره ایرانی با هدف احیاء غذا‌های سنتی منطقه و حفظ سلامت غذایی با رویکرد بهره مندی از مواد اولیه ارگانیک و رونق گردشگری استان در ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری استان ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: دومین جشنواره غذا‌های سنتی به صورت منطقه‌ای با شرکت استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در ۸۰ غرفه جهت معرفی و عرضه محصولات غذایی این استان‌ها در ارومیه برگزار می‌شود.

جباری ادامه داد: در این جشنواره در ۴۰ غرفه غذا‌های بومی استان آذربایجان غربی معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی افزود: تهیه و طبخ انواع غذا‌های بومی و محلی و انواع دمنوش‌ها و آموزش نحوه تهیه و طبخ غذا‌های بومی استان‌ها و برگزاری مسابقه به منظور معرفی بهترین غذا و آشپز با حضور داوران ملی و محلی همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری استان‌ها از برنامه‌های این جشنواره است.

جباری گفت: دومین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری از چهارم تا ششم مرداد ماه سال جاری از ساعت ۱، ۷ لغایت ۲، ۳ در محل پارک ائللر باغی ارومیه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره غذا‌های بومی توسط بازدیدکنندگان و داوران ارزیابی می‌شود.

گفتنی است در این جشنواره همراه با معرفی غذا‌های سنتی، صنایع دستی چهار استان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/م
دومین جشنواره غذا‌های سنتی در ارومیه برگزار می‌شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.