مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: 812 کیلومتر از حریم راه های استان همدان در محورهای مواصلاتی پاکسازی شده است.

پاکسازی بیش از 800 کیلومتر از حریم راه های استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در نشست صمیمی با اعضای باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه استان همدان دارای 5 هزارو111 کیلومتر راه جاده ای است افزود: از این میزان 85 کیلومتر از این راه ها مربوط به آزاد راه،600 کیلومتر مربوط به بزرگ راه وبقیه مربوط به راه های اصلی وفرعی است همچنین راه های اصلی وفرعی شنی نیز نداریم.

وی با اشاره به اینکه دوهزار و700 کیلومترراه آسفالت شده روستایی داریم ادامه داد: از این میزان 57 کیلومتراز راه ها شنی است که اگر سازمان راه شهر سازی اقدامات خود را برای بهسازی وآسفالت انجام دهد روستاهای بالای 20 خانوار هم تحت پوشش آسفالت قرار خواهد گرفت.

رودباری با بیان اینکه 99.2 درصد راه های روستایی داریم، خاطرنشان کرد: 600 کیلومتر راه شریانی دراستان وجود دارد که نگهداری آن از محل اعتبارات راهداری وحمل ونقل جاده ای است وتاکنون دراین زمینه هم 50 میلیارد تومان اعتبارابلاغ شده است.

این مسئول به هوشمند سازی ناوگان حمل ونقل عمومی وباری تاکید کرد واظهار داشت: تمامی کنترل ونظارت ها باید بشکل سیستم های هوشمند انجام شود.

وی اظهار داشت: نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه ها برای نرخ گزاری صحیح و اصولی حمل بار در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان انجام می شود.

وی بااشاره به اینکه اقدامات خوبی هم در زمینه بارنامه اکترونیکی انجام شده است بیان کرد: استفاده از سیستم های مکانیزه یکی دیگر از راه حل های اساسی در راستای صدور بارنامه است.

سامانه 141 در همدان شبانه‌ روزی پاسخگوی مردم خواهد بود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه، از پاسخگوئی شبانه روزی سامانه 141 به هموطنان در راستای اطلاع از آخرین وضیت راه های استان خبرداد و بیان داشت: سامانه 141 با هدف اطلاع‌رسانی درباره وضعیت راههای کشور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی و شرایط جوی جاده‌ها با فعالیت کارشناسان حرفه ای راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند از راه‌های ارتباطی دیگری مثل تماس با 141 ، سایت 141 (www.141.ir) ویا دریافت نرم افزار تلفن همراه 141 اطلاعات کاملی از شرایط راه ها ی محورهای اصلی و فرعی استان را از دوربین های نظارت تصویری گشت های راهداری , امداد خودرویی , انسدادهای جاده ای و... را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت راه های استان در تمامی فصول به طور روزانه از طریق رسانه ها به ویژه رادیو آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی را به مردم اطلاع می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان یادآور شد: رانندگان و تمام کاربران جاده ای قبل از آغاز هر سفری بهتر است از شرایط ترافیکی و جوی سفر با توجه به اقلیم خاص وغیره قابل پیش بینی اطلاع حاصل کنند و در صورت نیاز با تماس با سامانه گویای 141 مرکز مدیریت راه ها موارد لازم را مطلع شوند.

رودباری اظهار داشت: علاوه بر سامانه 141 ، 20 خط تلفن بشکل گویا و1 خط بشکل پاسخگو فعال و جهت پاسخگوئی به عموم مردم درشبانه روز فعالیت می کنند.


انتهای پیام/ج

812 کیلومتر از راه های استان همدان پاکسازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار