سوارکاران برتر پانزدهمین جشنواره استانی بازی‌های بومی- محلی با اسب معرفی و تجلیل شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بر اساس آرای هیئت داوران، سیدشهاب حسینی با اسب آگر، آرش میهمی با اسب هاپیلوس و احسان غلامی با اسب کردان به ترتیب به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند. در این بخش کیان ناصرزاده با اسب روژان و فربد دمساز با اسب ئاگر در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در رده بانوان و در همین رشته نیز، پریسا رحیمی با اسب ناتیلوس، نگین دلال فرجی با اسب غزال و کوهستان واجدی با اسب ناتیلوس به ترتیب سوارکاران اول تا سوم شناخته شدند.

در بخش کردی سوارکاری نیز هیئت داوران، تمامی شرکت کنندگان را شایسته تقدیر دانست.

حرکت‌های نمایشی بر روی اسب(کُردی سواری) و اجرای هلپرکی همراه با موسیقی کُردی و نیز مسابقه طناب کشی از بخش‌های جنبه این جشنواره بود.

جشنواره بازی‌های بومی – محلی که در در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که با حضور 50 سوارکار و توسط هیئت سوارکاری کردستان، اداره کل ورزش و جوانان و همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت بازی‌های بومی- محلی برگزار شد.

این جشنواره با حضور چشمگیر مسئولان ملی و استانی و بیش از سه هزار تماشاگر در باشگاه سهند صلوات آباد سنندج در دو رده آقایان وبانوان و در رشته ترکیبی پرچم برداری و مارپیچ برگزارشد.

انتهای پیام/م

پایان پانزدهمین جشنواره استانی بازی‌های بومی- محلی با اسب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار