مدیر بازرگانی و امور تجارتی جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 55 هزار تن انگور سیاه در کردستان برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛شهریار حنیفی مدیر بازرگانی و امور تجارتی جهاد کشاورزی کردستان امروز در کارگروه توسعه صادرات استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری،گفت: محصولات کشاورزی که در استان تولید می‌شود به لحاظ ارگانیک بودن و ماندگاری در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در بحث صادرات این محصولات نبود شرکت وارادات و صادرات است،افزود: امسال 10 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت انگور سیاه رفته که پیش‌بینی ما در این زمینه برداشت 55 هزار تن انگور سیاه است.

 به گفته مدیر بازرگانی و امور تجارتی جهاد کشاورزی کردستان، انگور سیاه کردستان یک محصول کاملا سالم و اورگانیگ است و در صدد هستیم گواهی سلامت این محصول ارزشمند استان را صادر کنیم.

 وی بیان کرد: در تلاش هستیم برای توسعه بحث صادرات دو محصول انگور سیاه و سیب‌زمینی استان شرکت خاص را تعریف که به صورت ویژه برای استان کار کند.

حنیفی با بیان اینکه 4 میلیارد تومان مشوق صادرات سیب‌زمینی مربوط به سال 94 را پرداخت کرده‌ایم، گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند ما را در توسعه صادرات در استان کمک کند مشوق‌های صادراتی است.

انتهای پیام/ م ح

پرداخت 4 میلیارد تومان مشوق‌ صادراتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.