با پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی ، بالغ‌بر هشت هزار شغل جدید در استان سمنان ایجاد شده است .

ایجاد 8 هزار شغل جدید در استان سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد همتیان معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: اشتغال و تولید دو عامل اصلی درمان بیماری اقتصاد در کشور است و باید این مهم را با نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی محقق کرد.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان سمنان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به ظرفیت‌های موجود موظف به ایجاد بالغ‌بر 11 هزار شغل در استان سمنان هستند.

 

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با بیان اینکه تاکنون 30 درصد از مجموع تعهدات دولت برای ایجاد اشتغال محقق شده بیان کرد: اکنون نرخ بیکاری در استان سمنان به 8.1 درصد رسیده و این میزان در مقایسه با آمار کشوری بسیاری مطلوب است.

 

وی با اشاره به برخی اقدامات دولت در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان سمنان گفت: ارائه تسهیلات رونق تولید یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های دولت در این راستا است که تاکنون استان سمنان رتبه خوبی را در پیشبرد اهداف کلان کشوری به خود اختصاص داده است.

 

همتیان از پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال 95 خبر داد و افزود: بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان که به دلیل مشکلات مالی نیمه فعال و یا غیرفعال بودند با دریافت این تسهیلات به‌طور مجدد راه‌اندازی شده و بالغ‌بر هشت هزار شغل جدید در استان سمنان ایجاد شد.

 

وی با اشاره به پروژه‌های اقتصادی در دست اقدام در استان سمنان تأکید کرد: با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این پروژه‌ها و تکمیل و بهره‌برداری از آنان تمام تعهدات دولت در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان محقق می‌شود.

 

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اذعان کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای بهره‌گیری از پروژه‌های اقتصادی در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.


انتهای پیام / ه


نرخ بیکاری در استان سمنان به 8.1 درصد رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.