استاندار سمنان گفت: طی سال گذشته با پرداخت بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی، 4000 هزار شغل در استان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان با بیان اینکه دراین‌باره باید سه بخش را در نظر گرفت، گفت: نخست تسهیلات رونق تولید و سپس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اقتصاد مقاومتی که درباره مورد نخست باید گفت طی سال گذشته بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان پرداخت‌شده که قطعاً در اشتغال‌زایی تأثیر داشته است.


وی افزود: تحقق چهار هزار شغل در حوزه صنعت استان سمنان یکی از مثال‌های تحقق اشتغال‌زایی در بستر حمایت از واحدهای تولیدی محسوب می‌شود که در سال ۹۶ نیز به همین ترتیب ادامه خواهد یافت.


استاندار سمنان، بابیان اینکه نرخ بیکاری ۱۱ درصد استان در سال‌های گذشته به ۷.۵ درصد در سال جاری رسیده است، تصریح کرد: بخش دومی از بسترهای اشتغال‌زایی مقوله سرمایه‌گذاری است که در سال‌های اخیر شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب بیش از ۱۵۰ طرح به امضای بخش خصوصی رسیده که این امر نیز قطعاً تحولی عظیم در اشتغال‌زایی استان ایجاد خواهد کرد.


وی افزود: در دو سال گذشته ده‌ها سرمایه‌گذار از کشورهای مختلف به استان سمنان سفرکرده‌اند تا با شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و ... به سرمایه‌گذاری در این استان مستعد بپردازند و این امر قطعاً در سایه برجام محقق شده است.


خباز اقتصاد مقاومتی را سومین راه ترویج سرمایه‌گذاری، رونق تولید و اشتغال‌زایی در استان دانست و افزود: در راستای تحقق شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی طی یک سال و دو ماه گذشته ۶۴ نشست کارگروه رفع موانع تولید در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان برگزارشده که نتیجه آن اعطای ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال گذشته و اعطای تسهیلات رونق تولید به بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و خدماتی در سال جاری بوده است.


وی همچنین درباره سفر ریاست جمهوری به استان سمنان در سال ۹۵ نیز، توضیح داد: از ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب این سفر ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص و مابقی در سال آتی اختصاص خواهد یافت.

 

انتهای پیام / د


ایجاد اشتغال با تزریق اعتبار به واحدهای صنعتی و تولیدی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.