روستای بیدخوان در دره ای قرار گرفته که درختان گردو چتر سر سبزی بر روی آن کشیده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  افضلی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اعلام اینکه روستای بیدخوان در 36 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بردسیر قرار گرفته است گفت : این روستایی سرسبز در دره بین کوه ها ، سردسیر با درختان گردو و رودخانه ای که از وسط آن می گذرد است.

بیدخون روستایی با چتر سرسبز درختان گردو


وی افزود: این روستا از شرق به کوه یشم، از جنوب شرقی به کوه قلعه‌ دسکوئیه و از جنوب و جنوب شرقی به کوه بهرآسمان محدود می‌شود.
افضلی با اشاره به اینکه این روستا یک منطقه خوش آب وهوای کوهستانی با درختان کهنسال گردواست که گردشگران زیادی را جذب میکند اظهار کرد: مردم این روستا بسیار مهمان نواز بوده و با لهجه محلی سخن میگویند در آمد مردم این روستا از کشاورزی و دامداری تامین میشود
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: خانه های این روستا از خشت و گل و سنگ است درخت گردوی ۲۰۰۰ ساله و گورستان تاریخی و غار یخی از جاذبه های گردشگری این روستا است .

بیدخون روستایی با چتر سرسبز درختان گردو


وی با اعلام اینکه رودخانه دایمی بیدخون از ارتفاعات اطراف سرچشمه می گیرد و طراوت زیادی به این روستا داده است گفت: گیاهان دارویی زیادی مانند پونه ، بابونه ، آلاله و…. در این منطقه یافت میشود .
افضلی افزود: غاریخی یکی از جذاب ترین مکان های این منطقه گردشگری است و بهترین فصل برای دیدن این غار در زمستان و اوایل بهار است.

بیدخون روستایی با چتر سرسبز درختان گردو


وی بااشاره به اینکه در این منطقه یخچال طبیعی وجود دارد به قول و گفته اهالی این منطقه دارای خواص دارویی است بیان کرد: در این نوع مناطق ریزش برف ، بیش از مقدار ذوب و تبخیر آن میباشد البته در فصل سرد سال برای تشکیل این یخچال علاوه بر وجود سرما ریزش برف نیز لازم است .
افضلی یادآورشد: در 7 کیلومتری بیدخوان یخدان و یا یخچال قرار دارد که بسیار زیبا و سرد می باشد بطوری که در فصل گرما آب از کل این غار سرازیر است و در بقیه فصول قندیل های یخی زیبایی خاصی به این غار میدهد.
انتهای پیام/ ی

بیدخون روستایی با چتر سرسبز درختان گردو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.