بهزیستی یکی از سازمامن های است که از اعتماد بالای مردمی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیرکل امور اجتماعی , فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در هشتمین همایش علمی کاربردی معاونین امور اجتماعی بهزیستی کشور در ارومیه گفت:بر اساس پایش های انجام یافته بهزیستی در زمره سازمانهایی است که از اعتماد بالای مردمی برخوردار است.

هوشنگ عطاپور افزود: این سرمایه اجتماعی بالا بیانگر این است که بهزیستی در انجام وظایفش به خوبی عمل کرده است.

وی گفت: اعتماد به عنوان مهم ترین سرمایه هر سازمانی محسوب می شود و بهزیستی با بهره مندی از این قابلیت می تواند برنامه های اجتماع محور خود را به خوبی اجرایی سازد.

مدیرکل امور اجتماعی , فرهنگی استانداری آذربایجان غربی افزود: در دولت روحانی با توجه به مسائل و مشکلاتی که بهزیستی در گذشته به آن دچار بود سعی بر از میان برداشتن موانع داشتیم و در این راستا موانع سیاسی و امنیتی آسیبهای اجتماعی به منظور چاره اندیشی برای حل آنها در استان تا حدود زیادی برداشته شد.

وی ادامه داد: برداشتن موانع سیاسی و امنیتی علیرغم حواشی که از سوی منتقدین به همراه داشت موجب شد تا رویکرد اجتماع محور تقویت شود.

وی گفت : در پاسخ به منتقدین امروزی و ساکتین دیروز بیان کردیم که ارائه آمارهای درست از وضعیت آسیبهای اجتماعی موجب می شود تا برنامه ریزی درستی نیز برای حل آنها صورت پذیرد.

عطاپور ادامه داد: ما که عصای موسی نداریم مشکلات را یک شبه حل کنیم بلکه حل اساسی آسیبها نیازمند زمان و راهکارهای علمی است.

وی گفت: از دیگر موانع بر سر راه مسائل اجتماعی می توان به موانع اقتصادی و فرهنگی و حقوقی و قضایی اشاره کرد.

وی افزود: برخی مدیران استانی هنوز با فعالیتهای بهزیستی آشنا نیستند و این امر موجب می شود تا وظایف سایر ارگانها نیز به دوش بهزیستی بیفتد.

عطاپور ادامه داد: امروز بهزیستی سازمان توسعه اجتماعی است و در آینده برای حل مشکلات اجتماعی باید به فعالیتهای این نهاد چشم داشت.

وی گفت: باید حمایتهای قضایی و حقوقی از بهزیستی در زمینه مدیریت سلامت اجتماعی انجام گیرد.

انتهای پیام/ب

بهزیستی توانایی مدیریت سلامت اجتماعی را داراست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.