وزارت نیرو اعلام کرد؛

افزایش بیش از ۴ هزار مگاواتی مصرف برق کشور

پیک مصرف برق در روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش بیش از ۴ هزار مگاواتی روبرو شد و عدد ۵۲ هزار و ۷۵۳ مگاوات را ثبت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  پیک مصرف برق در روز گذشته (شنبه) با افزایش ۵ هزارو ۶۱۴ مگاواتی نسبت به روز جمعه گذشته، به ۵۲ هزار و ۷۵۳ مگاوات رسید.

بر اساس این گزارش، پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۴۸ هزارو ۱۵۲ مگاوات بوده که با این حساب می‌توان گفت: پیک مصرف برق ۴ هزار و ۶۰۱ مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ بنابراین گزارش، میزان مبادلات برق ایران با کشور‌های همسایه در روز گذشته به میزان یک هزارو ۷۴۰ مگاوات بوده است.

از میزان مبادله برق فوق، یک هزار و ۱۲۲۷ مگاوات مربو ط. به صادرات برق به کشور‌های منطقه و ۵۱۳ کیلووات نیز سهم ایران از واردات برق از همسایگان بوده است.

همچنین ذخیره برق در نیروگاه‌های کشور در روز شنبه یک هزارو ۵۹۷ مگاوات بوده که در مقایسه با روز جمعه ۱۷۳۳ مگاوات، ۱۳۶ مگاوات کاهش داشته است.

راهکار اساسی برای بهره‌مندی تمامی هموطنان از خدمات برق در این روز‌های گرم تابستانی، مدیریت مصرف باشد، روز‌هایی که به مراتب برای هموطنان جنوب کشور گرم‌تر و سخت‌تر بوده و بالطبع در این مناطق نیاز به خدمات برق بسیار ضروری‌تر است.

انتهای پیام/

روند صعودی پیک مصرف برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار