200 هکتار از کانون های فرسایش بادی در منطقه شمال سفید شهر این شهرستان طی ماه های آینده نهالکاری می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح نهال کاری 11 میلیارد ریال از اعتبارهای ملی است.
حمید گل آرایی افزود: این عملیات در ادامه طرح نهال کاری منطقه کانون بحران شمال نصرآباد در سال 85 انجام می شود و در اجرای آن تاکنون سه هزار و 200هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ در منطقه نصرآباد ایجاد شده است.
وی با بیان برگزاری مناقصه جهت واگذاری اجرای این طرح نهالکاری به بخش خصوصی، تصریح کرد: برای نهال کاری هر هکتار از اراضی بیابانی هزینه ای بالغ بر 50 میلیون ریال نیاز است.
گل آرایی گفت: نهال های تاغ و قره داغ کشت شده در عرصه های بیابانی به مدت دو سال آبیاری و مراقبت می شود و بعد از دو سال طبیعی به رشد خود ادامه می دهند.
وی با اشاره به این که وسعت اراضی بیابانی شهرستان آران و بیدگل 384 هزار هکتار است، افزود: حاصل عملیات بیابان زدایی و نهال کاری از سال 49 تاکنون، ایجاد 120هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در این شهرستان است.
شهرستان آران و بیدگل با وسعت 605 هزار هکتار، دارای 103هزار هکتار کانون بحران یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار