رییس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:با مشارکت محلی مردم در شهرستان بندرلنگه 50 هزار اصله نهال درخت تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،ابراهیم جعفری تختی رییس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: این نهال ها در منطقه ارمک شهرستان بندرلنگه با مشارکت محلی مردم تولید شد.
وی افزود:برای تولید نهال ها 75 میلیون تومان هزینه شده است.
رییس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: نهال های تولید شده از گونه های گرمسیری سازگار با منطقه مانند کنار، کهور، گز و چوچ با هدف بیابان زدایی در بیش از 300هکتار از بیابان های بندرلنگه کشت می شود.
پور بلیغی گفت: امسال300هزار نهال اصله درخت در بیابان های هرمزگان کشت می شود که از این شمار 50 هزار اصله در بندرلنگه تولید و بقیه در نهالستان های بندرعباس و جاسک تولید شده است.
وی افزود: کاهش گرد و غبار و ریزگردها ، جلوگیری از حرکت شن های روان و کاهش خسارت ریزگردها و حرکت شن ها به منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی از مهمترین اهداف کشت نهال در عرصه های بیابانی است.
رییس اداره بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: پارسال 15 هزار اصله نهال با مشارکت مردم محلی در 100 هکتار کشت شد.
انتهای پیام/ز

نهالکاری بیش از 300 هکتار از بیابان های بندرلنگه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.