انتشار گزارشی درباره وضع اشتغال در آمریکا به کاهش بهای نفت و طلا منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال انتشار داده‌هایی درباره وضع اشتغال آمریکا در هفته گذشته و کاهش تعداد سکوهای حفاری این کشور، بهای نفت امروز (دوشنبه) با اندکی کاهش همراه بود؛ اما همچنان در بالاترین سطح در 9 هفته گذشته معامله شد. این درحالیست که افزایش سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همچنان بهای طلای سیاه را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 6 سنت کاهش (معادل 0.11 درصد)، به 52 دلار و 36 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 7 سنت کاهش (معادل 0.14 درصد)، 49 دلار و 51 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای هر دو شاخص نفت از اواخر ماه مه –یعنی زمانی که کشورهای عضو و غیر عضو اوپک موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند -- در بالاترین سطح قرار دارد.

«گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند» اعلام کرد: انتشار داده‌های اشتغال آمریکا یک نشانه مثبت برای افزایش تقاضای نفت در این کشور است. همچنین کاهش اندک تعداد سکوهای حفاری آمریکا هم بر تقویت بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

وزارت کار آمریکا روز جمعه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: کارفرمایان آمریکایی در ماه ژوئیه 209 هزار کارگر را مشغول به کار کرده‌اند که این بیشتر از آن رقمی بود که پیش‌بینی شده بود.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» اعلام کرد: آمریکا همچنین در هفته منتهی به 4 اوت، با کاهش یک سکوی حفاری تعداد کل سکوهای حفاری خود را به 765 مورد رسانده است.

انتشار گزارش غیرقابل پیش‌بینی اشتغال در آمریکا و تقویت ارزش دلار هم بر بهای طلا اثر گذار بوده است. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.1 درصد کاهش، به 126300 دلار در هر اونس رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی کاهش داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار