کشف پرونده های جرایم سایبری در استان گیلان 36 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان گیلان گفت:پرونده های ورودی حوزه فتا در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ،64 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کشف پرونده های پلیس فتا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،36 درصد افزایش داشته است ، افزود: 82 درصد متهمانی که به دستگاه قضایی معرفی شده اند را مردان و 18 درصد را زنان ، تشکیل می دهند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه میانگین سنی متهمان اینترنتی در گیلان 18 تا 35 سال 69 درصد ، 36 تا 45 سال 13 درصد ، 46 سال به بالا 15 درصد است اظهار داشت:هتک حیثیت و نشر اکاذیب با 39 درصد ، مزاحمت اینترنتی با 25 درصد ، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی با 18 درصد مهمترین جرایم سایبری استان در سال جاری است .

سردار میرحیدری با تاکید بر اینکه 47 درصد بزهکاران اینترنتی که ه دستگاه قضایی معرفی شده اند دارای تحصیلات عالی دانشگاهی هستند تصریح کرد:انگیزه متهمان اینترنتی در گیلان 47 درصد ضداخلاقی ، 21 درصد انتقام جویی،تسویه حساب ها و رقابت های شغلی،16 درصد کسب منابع مالی و 16 درصد متفرقه (شامل سرگرمی،کنجکاوی،اثبات توانایی ها) بوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

افزایش 64 درصدی پرونده های ورودی پلیس فتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.