کمپین تغذیه با شیر مادر با حضور حداقل 50 نفر از مادران،کارشناسان بهداشت خانواده،بهداشت روان و بهداشت محیط و با همکاری اداره اصناف و صنعت و معدن و تجارت در محل سالن اجتماعات سالن کنفرانس اداره صنعت و معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت مهاباد گفت: شیر مادر به تنهایی می تواند از لحظه تولد تا پایان چهار و شش ماهگی، تمامی نیازهای غذایی شیرخوار را برای رشد طبیعی او تأمین کند .

 شریف افزود: تغذیه با شیر مادر، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد و از ابتلا به عفونت های گوش میانی و عفونت های حاد دستگاه تنفسی می کاهد.

میزان ابتلا به آسم و اگزما و انواع آلرژی در شیرخوارانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، بسیار کمتر گزارش شده است.

شریف خاطرنشان ساخت: در شیرخوارانی که از شیرمادر تغذیه می کنند، مشکل افزایش کلسترول در بزرگسالی و بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی به علت متابولیسم بهتر کلسترول، کمتر است. چربی و پروتئین شیرمادر، بهتر از چربی و پروتئین دیگر انواع شیرها هضم و جذب می شود.

در پایان این مراسم به سه نفر از همکاران مامایی که دارای مشاوره بیشتر برای شیر مادر و کمترین تعداد ارجاع برای دریافت شیر خشک بودند و مادرانی که تغذیه انحصاری با شیر مادر داشتند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ع

 

افزایش ضریب ایمنی بدن کودکان با تغذیه شیر مادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.