مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان حق گویی و روشنگری را وظیفه اصلی خبرنگاران از دیدگاه قرآن بیان کرد.

خبرنگاران حق گویی و روشنگری را در اولویت قرار دهندبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در نشست صمیمی با اعضای باشگاه خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار به نقش و جایگاه والای خبر و خبررسانی با استناد به آیات قرآن پرداخت.

وی حق گویی در انعکاس خبر را از جمله وظایف خبرنگاران از دیدگاه قرآن عنوان کرد و افزود: بر طبق دستورات قرآن خبرنگار باید بهترین تفسیر را از اتفاقات داشته باشند و در شرایط بحرانی نیز هر خبری را نباید انعکاس داد.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه خبرنگاری از نگاه قرآن بسیار مهم است، ادامه داد: یکی از شاخصه های اصلی جامعه رصد خبری است چرا که در نظام های توحیدی اخبار رصد می شود و در این زمینه هم انتقلاب اسلامی اهداف بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری یکی از  شغل های همه ائمه معصومین(ع) است، یادآور شد: پیامبران و امامان هم برای هدایت بشریت آمدند و رسالت آنها نیز اطلاع رسانی و آگاهی مردم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: خدا در قرآن به قلم قسم یاد می کند و قلم یک عالم می تواند از خون شهید تاثیرگذارتر باشد و خبرنگار باید اخبار موثق را انعکاس دهد و در مورد هر خبر قبل از انعکاس آن تحقیق کند.

وی روشنگری را یکی از وظایف خبرنگار عنوان و خاطرشان کرد: خبرنگار باید جامعه را از بد فهمی ها نجات دهد و در مطبوعات باید خط و نشان مطالب با زیباترین کلام و در کمال احترام و ادب مطرح شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ایثار و شهادت از موضوعات ارزشمند انقلاب اسلامی محسوب می شود بیان کرد: امروزه یکی از ملاک های اصلی انقلاب اسلامی همین موضوع است که خبرنگاران با ورود خود در حوزه ایثار وشهادت می توانند با قلم توانای خود در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت موثر باشند.

 

 

خبرنگاران حق گویی و روشنگری را در اولویت قرار دهند

خبرنگاران حق گویی و روشنگری را در اولویت قرار دهند

 

انتهای پیام /ج

حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی در باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.