دولت کانادا موضوع نحوه استفاده از خودروهای زرهی این کشور به وسیله دولت عربستان را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌سی؛ «کریستیا فریلند»، وزیر تجارت بین‌الملل کانادا، اظهار کرد، تصاویر ویدئویی که اخیرا در شبکه‌های مجازی منتشر شده و در آن تانک‌های ساخت کانادا در حال سرکوب مردم عربستان نشان داده می‌شود، وی را به شدت نگران کرده است.

بر همین اساس، دولت کانادا در حال بررسی این موضوع است که آیا خودروهای زرهی ساخت این کشور در عملیات نیروهای امنیتی سعودی علیه شهروندان غیرنظامی مورد استفاده قرار گرفته‌اند یا خیر.

فریلند اعلام کرد وی به مسئولان دفتر خود دستور داده تا درباره این موضوع تحقیقات جامعی انجام دهند. باید مشخص شود آیا تانک‌های مشاهده شده در تصاویر ویدئویی بوسیله کارخانه ساخت خودروهای زرهی «تراداین» در انتاریو کانادا ساخته شده است یا خیر.‌

در این تصاویر نیروهای ارتش عربستان دیده می‌شوند که از تانک‌های نظامی در عملیات خشونت‌آمیز علیه شهروندان شیعه قطیف (واقع در شرق این کشور) استفاده می‌کنند. با توجه به صادرات 11 میلیارد دلاری ادوات جنگی از کانادا به عربستان، به نظر می‌رسد، این تانک‌ها نیز کانادایی هستند.

از زمانیکه «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا، به قدرت رسیده است همواره برای توقف صادرات تسلیحات جنگی به عربستان تحت فشار بوده است. عربستان یکی از بدنام‌ترین کشورهای جهان در نقض حقوق بشر است و فعالان مدنی در کانادا خواستار توقف صادرات ادوات نظامی به این کشور شده‌اند.

دولت کانادا تحقیقاتی را برای کسب اطلاعاتی بیشتر در این باره آغاز کرده است. سخنگوی وزارت خارجه کانادا، اعلام کرد دولت این کشور به ریاض هشدار داده است عملیات امنیتی نیروهای سعودی در شرق عربستان باید مطابق با قوانین و حقوق بین‌المللی اقوام انجام گرفته باشند.

 

انتهای پیام/

بررسی نحوه استفاده عربستان از تجهیزات نظامی کانادا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار