مراسم تقدیر از زحمات دوساله مجریان طرح جامع نان سالم استان کرمان مصادف با آغازسومین سال اجرای طرح برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مجید نژاد بیگلری مدیر کل غله در این مراسم گفت: با همت و تلاش کارکنان شرکت خدمات بازرگانی منطقه 6 کشوری کرمان و همراهی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد، دانشگاههای علوم پزشکی استان و... طرح جامع نان سالم دو سال است که در استان در حال اجرا می باشد.

وی افزود این طرح از جایی که بذر درون زمین کاشته می شود تا مرحله آخر که نان بر سر سفره مردم حاضر می گردد که شامل 5مرحله و گام : بهینه سازی مراحل کاشت و داشت و برداشت، استاندارد سازی ناوگان حمل و نقل، تجهیز مراکز ذخیره سازی و سیلوهای استان، بروز کردن متد آسیابانی کارخانجات آرد سازی ، ارتقاء سطح کمی و کیفی نانوایان و خباز خانه ها می باشد که هر کدام از 5 مرحله بالا و فوق چند استراتژی دارد.

مجید نژاد بیگلری افزود: طرح جامع نان سالم در خرداد سال 94 در جلسه شورای اداری استان تشریح و تبیین شدو عملاً از خرداد سال 94 وارد فاز اجرای طرح در سطح کل استان شدیم.

مدیر کل غله استان کرمان گفت : کاهش درصد نمک و کاهش مصرف حداقلی نمک در نان به 600 تا 700 گرم در هر 100 کیلوگرم خمیراز دیگر مزایای اجرای این طرح است چنانچه در گذشته در هر 100کیلوگرم 2 کیلوگرم نمک استفاده می شد و الان در حال حاضر با عنایت به کیفیت گندم و آرد تولیدی استحصالی نیاز به استفاده نمک زیاد در خمیر نان نیست چون هر چه گلوتن گندم و آرد استحصالی پایین باشد.نانوایان بایستی نمک بیشتری استفاده نمایند و همچنین در استان این گام مهم و باارزشی است که برداشته شده چون آمار فشار خون در استان ما فوق العاده بالا می باشد که این طرح در استان پیاده شد.

وی افزود: یک کار بسیار خوبی که در راستای اجرای طرح و از استراتژی های گام پنجم می باشد آموزش نانوایان است که هم به صورت علمی در شرکت غله و هم به صورت عملی در مرکز فنی و حرفه ای استان با نظارت غله انجام و گواهینامه آموزش اعطاء می گردد.

وی در پایان گفت: از تمامی عزیزانی که در طول دو سال گذشته برای اجرای هرچه بهتر این طرح مساعدت کردند بخصوص سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد، دانشگاههای علوم پزشکی استان،انجمن صنفی کارخانجات آرد استان،نانوایان و...تقدیر وتشکر به عمل می آید.

انتهای پیام/ی

تقدیر از مجریان طرح نان سالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار