در زیر می توانید سند منتشرشده از کودتای 28 مرداد را که جزئیات بیشتری از نقش انگلیس در این کودتا را افشا می‌کند ببینید.

انتشار اولین سند رسمی تأیید نقش انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد+سندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، اسناد جدیدی که وزارت خارجه آمریکا از حالت طبقه‌بندی خارج کرده نشان می دهد دولت انگلیس در نوامبر سال 1952 (1331 شمسی) بارها از آمریکا خواسته بود که به کودتا در  ایران ملحق شود.

بر اساس گفته های دو کارشناس موسسه خصوصی آرشیو امنیت ملی آمریکا که این اسناد را به دست آورده است، اسناد جدید نخستین اسنادی است که تایید می کند انگلیس، آمریکا را ترغیب کرده که به سرنگون کردن دولت مصدق کمک کند.

این اسناد که روز سه شنبه (17 مرداد 1396) منتشر شدند، باقیمانده 1007 صفحه سندی است که به عنوان بخشی از اسناد سری «روابط خارجی آمریکا» به شمار می‌آیند.

لازم به ذکر است؛ اسناد جدید نشان می‌دهند دولت هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا در ابتدا با درخواست‌های مکرر انگلیس برای لزوم اقدام علیه مصدق که دیپلمات‌ها و مقامات اطلاعاتی انگلیس را چند ماه پیش از ملی کردن صنعت نفت از ایران اخراج کرده بود، مخالفت می‌کند.
در ادامه با ما همراه باشید تا سند منتشرشده از کودتای 28 مرداد را که جزئیات بیشتری از نقش انگلیس در این کودتا را افشا می‌کند را ببینید.
 
 انتشار اولین سند رسمی تأیید نقش انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد+سند
 
انتهای پیام/

آمریکا مجموعه اسناد کودتای ۲۸ مرداد را منتشر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.