محمدی:

۹۹ درصد زائران ایرانی امسال, حج اولی هستند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از ۸۶ هزار و 500 زائر که امسال به خانه خدا می‌روند، بیش از ۸۵ هزار نفر اولین بار است که حج تمتع به جا خواهند آورد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی زائران در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۴ اظهار داشت: با این وجود ارایه خدمات به نحو مطلوب و قابل قبولی در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام حدود ۱۸ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی تا روز سه شنبه خبر داد و گفت :‌ بیش از نیمی از این زائران پس از اقامت 6 روزه در مدینه منوره ؛ به مکه مکرمه عزیمت کرده اند.

‌وی به آرامش موجود در کاروان‌ها و زائران تاکنون در مدینه اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت حفظ عزت؛ احترام؛‌ امنیت و کرامت زائران ایرانی گفت: بحمدالله تاکنون‌ مشکل خاصی نداشته ایم و فرآیند عملیات حج روال طبیعی دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت به فعالیت های انجام شده در حوزه اسکان زائران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زائران ایرانی در ۲۳ هتل در شهر مدینه و در نزدیکی مسجدالنبی اسکان داده شده اند و مشکلی در حوزه های اسکان؛‌ حمل و نقل و تغذیه گزارش نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به گرمای هوای این روزهای مدینه و مکه اشاره کرد و گفت: همه زائران کشور ما هم اکنون؛ در سلامت هستند.

وی با بیان اینکه در ایام تشریق و در سرزمین منا و عرفات، دمای هوا ممکن است به ۵۰ تا ۵۵ درجه هم برسد، افزود: در همین راستا چادرهای با ارتفاع بلند و مجهز به کولرهای گازی در سرزمین عرفات برای اسکان زائران کشورمان در ایام تشریق اجاره می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در جمع دست اندرکاران و خبرنگاران، ضمن تشریح وضعیت مراسم امسال حج تمتع، به تلاقی روز عید قربان و روز جمعه به عنوان دو روز عید مسلمانان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به اینکه "حج اکبر" است، 500 هزار زائر به مجموع حج گزاران اضافه شده است که تنگناها و سختی کار را بیشتر می کند.

محمدی به برنامه های توسعه و تخریب بخشی از هتل های مرکزی شهر مدینه اشاره کرد و افزود: به گفته مقامات سعودی، ۲۸۰ هزار تخت در منطقه مرکزی مدینه برای اسکان زائران نیاز است که امسال این رقم ۱۱۰ هزار تخت است.

انتهای پیام/

افزایش 35 درصدی زائران خانه خدا در سال 96 نسبت به سال 94

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار