محمدی خبر داد

اعزام نخستين گروه حجاج ايرانی به مکه مکرمه از فردا/ استقرار 11 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 11 هزار نفر از حجاج ما در مدینه مستقر شده اند، گفت: نخستین گروه از حجاج ايرانی، شنبه از مدینه منوره عازم مکه خواهند شد.

اعزام نخستين گروه حجاج ايرانی به مکه مکرمه از فردا/ استقرار 11 هزار زائر ایرانی در مدینه منورهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ايرانی برای عزيمت به مدينه منوره در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از مجموع 590 كاروان زائران ايرانی تعداد 300 کاروان مدینه قبل هستند که اعزام آن‌ها از روز 8 مرداد آغاز شد و تا 30 مرداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: کاروان های مدینه بعد ما 290 کاروان است که اعزام آنها از 14 مرداد آغاز می شود و تا 3 شهریور آخرین پروازهای ما به جده انجام خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 11 هزار نفر از حجاج ما در مدینه مستقر شده اند، گفت: نخستین گروه از حجاج ايرانی، شنبه از مدینه منوره عازم مکه خواهند شد.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد: از روز پنجشنبه 12 مرداد هیئت کنسولی ما در عربستان حضور یافت که گروهی از آن در مدینه و گروهی در مکه و جده مستقر خواهند شد.

محمدی گفت: بر اساس گزارش ها، اوضاع کلی و خدمات اقامتی و بهداشت و درمان در مدینه بسیار خوب است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امسال در مقایسه با سال های گذشته خدمات متنوعی به حجاج ارائه می دهیم و تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده ایم، از جمله اينكه در عرفات چادرهای مدرن مجهز به كولرهای گازی برای حجاج تدارک دیده شده است.

محمدی ادامه داد: برنامه ریزی های مناسبی برای رفت و آمدهای حجاج صورت گرفته است و سازمان دهی و گروه بندی هایی که انجام شده متفاوت از سال های قبل است.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از برنامه های تردد با هماهنگی وزارت حج عربستان انجام شده است تا در عمل با مشکلی مواجه نشود.

محمدی گفت: وظایف تیم کنسولی، تعریف شده و همان وظایف معمولی است که در حمایت از یک شهروند ایرانی انجام می شود.

محمدی با اشاره به اینکه لپ تاپ های مسافران به طور ویژه بازرسی می شود، گفت: حجاج اگر نیاز ضروری و مبرم به لپ تاپ ندارند آن را به همراه خود نبرند، زیرا خودشان و کاروان معطل می شوند.

انتهای پیام/

بازرسی ویژه از لپ‌تاپ‌های حجاج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار