حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال برای جوانان از وظایف دولت، سازمان صنعت و معدن و تجارت، بانک‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرای است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، در مراسم افتتاح و بازدید از واحد‌های تولیدی شهرستان چناران گفت: توجه به ارتقاء و رشد صنعتگران، کارآفرینان و تولیدکنندگان در حوزه‌های دانش بنیان از وظایف ماست.

وی افزود: ما باید چرخه تولید را به نفع بهره برداری داخلی سوق داده و در فن آوری بهترین محصولات را ارائه دهیم.

استاندار خراسان رضوی ورود و جذب بازار‌های خارجی را از رکن‌های پیشرفت دانست و بیان کرد: برای رفع نیاز‌های داخلی باید از تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی کرد


۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال، سرمایه گذاری در واحد‌های صنعتی چناران

 

بخشعلی بیاتی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران هم در این مراسم گفت: از زمان آغاز به کار این شهرک تا کنون ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با افتتاح واحد‌های جدید تا هفته دولت، این میزان سرمایه گذاری دو برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ۶ هزارو ۵۰۰ نفر در این واحد‌ها اشتغالزایی شده، افزود: از ۱۷۱ واحد موجود در این شهرک، برخی فعال و برخی در شرف فعالیت هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران گفت: در خصوص جایگاه سرمایه گذاری در استان مقام ششم را داشته و تعداد پروانه‌های صادره در سال ۹۶ بالغ بر ۵ فقره بوده است.

بیاتی افزود: در واحد‌های در حال تولید ۶۷۶ میلیون ریال سرمایه گذاری و ۲۹۷ نفر مشغول به کار هستند و این در حالی است که این شهرستان جایگاه سوم جواز تاسیس را در استان داراست.

وی با اشاره به ارائه ۳۰ میلیارد تسهیلات برای ۳۱ واحد صنعتی در این شهرستان، افزود: در راستای رونق تولید شهرستان تاکنون ۱۴ فقره ثبت نام برای ارائه تسهیلات داریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران از پیشرفت ۱۷ درصدی طرح‌های بالای ۶۰ درصد خبر داد و گفت: در این خصوص هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

بیاتی به ایجاد خوشه‌های صنعتی سنگ لاشه برای سخت و ساز و خوشه طیور اشاره کرد و افزود: احداث کشتارگاه صنعتی و احداث سرمایه‌های باغی از نیاز‌های ما در این شهرستان است.

در این مراسم واحد صنعتی درب نیکسان ابتکار که تولیدکننده درب فلزی، ظروف شیشه‌ای است افتتاح شد که این واحد با اشتغالزایی ۱۲ نفر بصورت مستقیم و اعتبار سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون ریال و با ظرفیت ۳۶۰۰ تن درسال فعالیت می‌کند.

همچنین افتتاح واحد تولیدی حوله یاس سپید مشهد با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

این واحد ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه ارزی و مالی را دربر دارد که ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال آن ارزی است.

همچنین از واحد تولیدی و نساجی با هزینه ریالی ۱۲۵۰۰۰ میلیون ریال و ارزی ۳ میلیون یورو بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام//ف. ح.
 


بهره برداری از دو واحد تولیدی شهرستان چناران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.