سنندج؛

جهاددانشگاهی در راستای خدمت به مردم و توسعه جامعه گام بردارد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جهاددانشگاهی  باید در راستای خدمت به مردم و خدمت به رشد و توسعه جامعه گام بردارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز در دیدار با هیئت رییسه جهاددانشگاهی استان کردستان، گفت:  پس از انقلاب، دستگاه‌های زیادی داشتیم که باید یا منحل یا خود را با انقلاب تطبیق می‌دادند و چنان که مورد نیاز حکومت اسلامی بودند، فعالیت می‌کردند که  جهاددانشگاهی بنا به ضرورت و تشخیص امام خمینی پس از انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی افزود: سپاه نیز از دیگر تشکیلاتی بود که حتی دشمنان نیز به اهمیت و اقتدار آن اقرار می‌کنند و اگر سپاه نبود شاید امروز کشور جایگاه کنونی را نداشت.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد:  حکومت اسلامی این ظرفیت را دارد تا با در نظر گرفتن مصالح و گسترش فضائل انسانی بر جهان حکومت کند.

حجت الاسلام شاهرودی در ادامه، تاسیس جهاددانشگاهی را اتفاقی مبارک دانست و گفت: جهاددانشگاهی از ابتدای تاسیس قرار بود که دانشگاه‌ها را به سمت اسلامی شدن سوق دهد و ساختار غربی بودن را از دانشگاه‌ها بردارد.

و ی بر تلاش جهاددانشگاهی در راستای تولید علم و تلاش برای دستیابی به تکنولوژی‌های روز تاکید کرد و افزود: هر کشوری اگر به علوم روز مسلط نباشد و نتواند خود را از وابستگی برهاند، پیشرفتی نخواهد داشت چنان که قبل از انقلاب آمریکایی‌ها کشور ما را به خود وابسته کرده بودند و اجازه پیشرفت به این کشور نمی‌دادند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: خوشبختانه امروز با رهنمودهای رهبری و تلاش دانشمندان ایرانی، کشور ما توانسته به خودکفایی در زمینه‌های مختلف تسلیحاتی، موشکی، دارویی و حتی تجهیزات پزشکی دست پیدا کند.

وی پیشرفت علم و دانش در کشور را موجب استقلال کشور دانست و افزود: چنان که در قرآن هم بر این مسئله بسیار تاکید شده است، باید از پیشرفت‌ها و دانش بشری برای استقلال خود استفاده کنیم تا دشمنان اجازه دخالت در هیچ عرصه‌ای از اداره یک کشور را به خود ندهند.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به اینکه امروز ایران فرآیند کامل تولیدات هسته‌ای را در اختیار دارد، گفت: اعمال تحریم‌ها علیه ایران به نفع کشور بود چون با این تحریم‌ها بود که تلاش برای دستیابی به دانش هسته‌ای و در اختیار گرفتن فرآیند کامل آن در ایران آغاز شد.

وی بیان کرد: کار جهادی کردن در مقابله با دشمن معنا می‌شود به این معنا که انجام هر اقدامی موجب ترس دشمنان و دستیابی به امکان‌هایی فراتر از اهداف دشمنان و متجاوزان باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر اقدامی باید در راستای خدمت به مردم و خدمت به رشد و توسعه جامعه باشد، بیان کرد: خوشبختانه این روحیه در جهاددانشگاهی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به رشد علمی دانشگاه‌های ایران، عنوان کرد: بسیاری از کشورها از رشد علمی دانشگاه‌های کشور ما استفاده می‌کنند و در بزرگترین مجامع علمی جهان نام دانشمندان ایرانی می‌درخشد که اگر حضور نداشته باشند، فعالیت آنها دچار اختلال خواهد شد.

وی بر حمایت از ایده‌های علمی توسط جهاددانشگاهی تاکید کرد و گفت: به هر میزان که ایده‌ها در کشور تجاری سازی شود، کشور نیز به همان میزان در مسیر رشد قرار می‌گیرد و جهاددانشگاهی از جمله نهادهایی است که در این زمینه وظایفی بر عهده دارد و باید بستر لازم را برای تجاری سازی ایده‌ها فراهم کند.

حجت الاسلام شاهرودی ضمن انتقاد از روند آموزشی دانشگاه‌ها که موجب ورود جوانان به بازار کار و دستیابی به اشتغال نمی‌شود، یادآور شد: بیکاری جوانان علیرغم ظرفیت‌های زیادی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد، نشان دهنده این امر است که دانشگاه‌ها کار خود را به درستی انجام نداده‌اند و باید این رویه تغییر کند و دانشجویان به خلاقیت تشویق شوند.

انتهای پیام/م

جهاددانشگاهی بستر لازم برای تجاری سازی ایده‌ها را فراهم کند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.