معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: عمده نیاز نیروهای مسلح توسط صنایع دفاعی داخل تامین می‌شود و در این خصوص به خارج از کشور وابستگی نداریم.

نیاز نیروهای مسلح توسط صنایع دفاعی تامین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار رضا طلائی‌نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین اختتامیه دهمین دوره لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی که امروز (پنج‌شنبه، 19 مردادماه) در دانشگاه شهید برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ بسیجی به برکت خون شهدا و امام خمینی (ره) در کشور نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه و جبهه مقاومت تاثیرگذار است ادامه داد: برخی قدرت‌های سلطه‌گر جنگ‌های نیابتی را به منطقه تحمیل کرده و باعث ناامنی در برخی کشورها شده‌اند؛ ایران اسلامی با کمک‌های مستشاری خود به مقابله با تروریست‌های تکفیری پرداخته در حالی که قدرت‌های مدعی جهان نتوانستند امنیت را در منطقه پدید آورند.

طلائی نیک درباره پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در صنایع دفاعی عنوان داشت: با وجود تحریم‌ها امروز کشور ما جزء 10 کشور برتر در حوزه نظامی جهان است و بیشتر نیازهای نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج را صنایع دفاعی تامین کرده و در این زمینه به خارج از کشور وابستگی نداریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع پیرامون همکاری‌های وزارت دفاع با مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: صنایع دفاعی با صد مرکز دانشگاهی قرارداد همکاری‌های علمی و پژوهشی دارد و متخصصان دفاعی ما ضمن همکاری تجارب خود را به دانشگاه‌ها منتقل می‌کنند.

طلائی‌نیک در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات اولیه وزارت دفاع را شرکت‌های داخلی برای سازمان صنایع دفاعی انجام می‌دهند که عمده این شرکت ها دانش‌بنیان هستند، این پیشرفت‌ها در جهش علمی ایران اسلامی را در سطح منطقه و دنیا مطرح کرده است.

همچنین در این مراسم علی یزدی‌خواه سرپرست موسسه علمی رزمندگان اسلام، اظهار داشت: ایران اسلامی در زمینه علمی جزء 10 کشور برتر دنیاست.

سرپرست موسسه علمی رزمندگان اسلام افزود: مهمترین وظیفه امروز دانش‌آموزان در کنار مسائل عبادی آموختن علم و دانش است و بزرگترین رسالت آنها حرکت جهادگرانه و مومنانه در عرصه‌های علمی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علم و دانش در کنار ایمان قلبی ما را به سطح بالایی رسانده و می‌توانیم با این خصلت اسلام را به زیبایی به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار