رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: با توجه به تولید ارقام خوب پسته در شهرستان اردستان، محصولات تولیدی توسط تعدادی از بهره‌برداران به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اکبر صالح  امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت ذرت شهرستان اردستان در سال گذشته 19 هزار هکتار بوده ولی در سال جاری به 12 هزار هکتار کاهش‌ یافته است.

وی افزود: سطح کشت ذرت به علت کمبود آب و نوسان قیمت ذرت در بازار کاهش پیدا کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: در گذشته باغ‌های پسته در اردستان 2 هزار و 300 هکتار بوده که اکنون به 2 هزار و 500 هکتار افزایش پیدا کرده است؛ همچنین میزان تولید پسته خشک در سال گذشته هزار و 300 تن بوده که با رشد 30 درصدی امسال به هزار و 950 تن رسیده است.

 وی خاطرنشان کرد: از سطح زیر کشت پسته موجود در شهرستان اردستان، هزار و 300 هکتار آن بارور و یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن غیربارور است.

صالح بیان داشت: در شهرستان اردستان 5 پایانه فرآوری پسته وجود دارد که این پایانه‌ها توسط شرکت کشاورزی «فجر» اصفهان، مزرعه «علی‌بن‌موسی‌الرضا» و روستای «سیدآباد» اداره می‌شود.

وی با اشاره به تنوع پسته در شهرستان اردستان اذعان کرد: پسته «اکبری»، «کله‌قوچی»، «احمدآقایی» و «اوحدی» از انواع پسته‌ها است که زمان برداشت آن‌ها از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تأکید داشت: با توجه به تولید ارقام خوب پسته در شهرستان اردستان، محصولات تولیدی توسط تعدادی از بهره‌برداران به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: پسته محصولی کم‌آب‌بر و مقاوم است که لازم است با تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان، وسعت باغ‌های این محصول و سرمایه در گردش کشاورزان افزایش یافته تا به تولید این محصول کمک شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.