معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان از رتبه ۲۶ شاخص تولید علم «اچ اندیکس» به رتبه ۳۴ در سال ۲۰۱۷ رسیده و ارتقاء ۸ پله‌ای داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مروت طاهری کلانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در زمینه «وبومتریکس» گفت: این رتبه بندی هر سال اعلام می شود که دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه لرستان در زمینه های مختلف تحقیقات و فناوری پزشکی در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: مهم ترین اقدام صورت گرفته در این مدت فعال کردن مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه و شروع به کار هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان بوده است.

طاهری کلانی گفت: فعال شدن شرکت های دانش بنیان رمز رشد و توسعه ی کشور است.

وی ادامه داد: ما امروز در لرستان یک شرکت دانش بنیان و سه هسته فناور را در زمینه علوم پزشکی رسما به ثبت رسانده ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان تولید کپسول «آندوسکوپی»، «مولاژهای آناتومی» و امضای تفاهم نامه با یک شرکت هندی در زمینه تولید گیاهان دارویی را از مهم ترین برنامه های در دست اتمام این حوزه در لرستان عنوان کرد و اظهار داشت: تولید انبوه کپسول «آندوسکوپی» و «مولاژ آناتومی» در آینده می تواند زمینه ارز آوری و اشتغال فوق العاده ای را برای استان و حتی کشور به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهریورماه آینده سفری را به کشور هندوستان خواهیم داشت، افزود: این سفر به منظور امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه فرصت های مطالعاتی، تحقیقات مشترک و تبادل دانشجویی پژوهشی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان تجهیز مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی در لرستان را از دیگر اقدامات در دست اتمام این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ساختمان این مرکز کاملا آماده شده است و در حال حاضر مشغول تجهیز این مرکز هستیم که با اعتباری در حدود پنج میلیارد ریال به زودی تکمیل خواهد شد.

طاهری کلانی چشم انداز معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان را برای سال ۱۴۰۰ راه اندازی و فعالیت ۵ شرکت دانش بنیان در زمینه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: رسیدن به این هدف حداقل به بودجه سالانه ۸۰ میلیارد ریال نیازمند است.

وی عنوان کرد: افزایش تولیدات علمی از دیگر برنامه های مهمی است که در حوزه پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد.

طاهری ادامه داد: خوشبختانه تولیدات علمی ما از ۱۳۷ در سال ۲۰۱۴ به ۲۹۵ در سال ۲۰۱۶ رسید ضمن این که ما زمینه اتصال به نمایه جهانی DOJA را برای اولین بار دراستان فراهم کردیم.

وی همچنین گفت: «اچ اندیکس» شاخص معتبر تولید علم است که از سوی وزارت بهداشت به ما اعلام می شود.

طاهری ادامه داد: علوم پزشکی لرستان در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۴ از «اچ اندیکس» ۲۶ به ۳۴ رسیده که کم نظیر بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان را برای تحقق اهداف تحقیقاتی یک ضرورت دانست و گفت: خوشبختانه نگاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این موضوع نگاه مثبتی است و در مدت حضورش بودجه تحقیقات و فناوری را چند برابر کرده است.

طاهری کلانی بیان داشت: امیدوارم با حمایت های رئیس دانشگاه، تخصیص بودجه لازم و تلاش مجموعه تحقیقات و فناوری بتوانیم به افق پیش بینی شده دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/م

ارتقاء شاخص تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.