معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه تربیتی اردو یک فعالیت گروهی می باشد که در رشد شخصیت فردی دانش آموزان نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مصطفی کافی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره اردوی دانش آموزی مناطق مرزی غرب کشور که در اردوگاه استانی مقدس اردبیلی برگزار شد، افزود: برگزاری اردوهای استانی و ملی فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی دانش آموزان است و همچنین شادی روانی آنان را نیز موجب می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مناطق مرزی به عنوان یک حصار محکم برای امنیت فرهنگی کشور هستند، تصریح کرد: یکی از اهدافی که در این اردوها دنبال می شود، تقویت هویت ملی، همگرایی و وحدت در بین دانش آموزان است.

کافی با عنوان اینکه معتقدیم این برنامه های فرهنگی موجب ارتقا مسئولیت پذیری و حس تعاون و همکاری در بین دانش آموزان می شود، گفت: بدون شک زمینه افزایش روحیه مبارزه با آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی در این برنامه ها برای دانش آموزان مهیا می شود.

وی در ادامه ارتقا سطح مهارت های زندگی مخصوصا در حوزه تربیت اجتماعی را از اهداف دیگر این برنامه اردویی دانست و خاطر نشان ساخت: آشنایی دانش اموزان با مفهوم بصیرت سیاسی و تربیت دینی یکی از برنامه های اصلی وزارت اموزش و پرورش می باشد، که در برگزاری برنامه های اردویی تحقق می یابد.

انتهای پیام/ح

دانش آموزان مناطق مرزی یک حصار محکم برای امنیت فرهنگی کشور هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.