خیران بخشی از هزینه تحصیل دانش آموزان کم بضاعت و بی بضاعت آباد انی را در شهر و روستا بر عهده گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛قاسمی زاده  مدیر آموزش و پرورش آبادان در نشست با اصحاب رسانه گفت: آموزش و پرورش با 3 هزار کارمند و بیش از 54 هزار دانش آموز، پرجمعیت ترین نهاد شهری در آبادان است.

اعظم قاسمی زاده از شناسایی بیش از 6800 دانش آموز بی بضاعت در شهر خبر داد و افزود: با کمک خیران و حمایت مالی 90 میلیون تومانی منطقه آزاد اروند تامین هزینه پوشاک و نوشت افزار این دسته از دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید انجام شده است.

قاسمی زاده تاکید کرد: در برخی از مدارس حاشیه شهر و روستاها شهریه تحصیل دانش آموزان را به 50 درصد کاهش دادیم و برای برخی دیگر از دانش آموزان بی بضاعت نیز زمینه تحصیل رایگان را فراهم کرده ایم.

او با انتقاد از انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی از سوی برخی افراد حقیقی و حقوقی علیه آموزش و پرورش گفت: دریافت هرگونه وجه از اولیا دانش آموزان هنگام ثبت نام در مدارس دولتی و هیات امنایی را ممنوع کرده ایم و شایعه دریافت هرگونه هزینه اجباری از خانواده دانش آموزان را به هیچ عنوان قبول نداریم و قویا رد می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش آبادان گفت: برای دانش آموزان دوزبانه در حاشیه شهر و روستاها نیز کلاس های پیش دبستانی رایگان برگزار می کنیم تا هنگام ورود به کلاس اول با زبان فارسی بی گانه نباشند و با مشکلات تحصیلی رو به رو نشوند.

اعظم قاسمی زاده افزود: وجود 220 کلاس درس ابتدایی در آستانه سال تحصیلی جدید و 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی برق از معضلات پیش روی ماست.

وی بکارگیری 36 تعاونی و تولیدی پوشاک دانش آموزان و اشتغالزایی 360 نفر از زنان سپرست خانوار در منطقه به واسطه فعال سازی این تولیدی ها را یادآور شد و گفت: سال های پیش دوخت لباس دانش آموزان به تعاونی های خارج از شهر و استان سفارش داده می شد که مشکلاتی مثل کیفیت نامناسب و تاخیر در آماده سازی پوشاک را به دنبال داشت که امسال دیگر شاهد آن نخواهیم بود.

 ساماندهی مدارس مختلط روستایی، موفقیت در برگزاری و شرکت در فعالیت های فرهنگی آموزشی و ورزشی در سطح استان و کشور، امضای تفاهم نامه با منطقه آزاد اروند برای استفاده از انرژی های طبیعی، پاک و تجدیدپذیر به منظور تامین انرژی در مدارس از جمله مواردی بود که مدیر آموزش و پرورش آبادان به آن ها اشاره کرد.

انتهای پیام/د

تامین هزینه پوشاک و نوشت افزاردانش آموزان  بی بضاعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.