نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:جامعه عشایری در خط مقدم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی  در اولین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر استان ایلام اعلام کرد: عشایر استان ایلام دیروز در صحنه انقلاب و دفاع مقدس حضوری خودجوش و موثر برای دفاع از مرزهای استان و کشور در برابر تهاجم رژیم صدام داشتند و امروز نیز با کمترین امکانات و با وجود مشکلات و سختی اما در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی پیشتاز خط مقدم تولید هستند.


لطفی  اظهار کرد: توجه و حمایت از دامداران و عشایر به عنوان قطب اصلی تولید عمده مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع می سازد.


وی افزود: نباید هجوم مشکلات و کمبودها جامعه مولد عشایر را که با کمترین امکانات تولیدات کمی و کیفی دامی و فرآورده های دامی آنها بخشی از نیاز کشور را تامین می کند مجبور به مهاجرت و کوچ به حاشیه شهرها نشوند.


امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با با اشاره به شهادت شهید محسن حججی بدست داعشیان کوردل بیان کرد: جوانانی چون شهید حججی با وجود آنکه جنگ، امام و انقلاب ندیده اند، جزو رویش های بیشمار درخت بارور نظام و انقلاب بوده و مایه عزت، غرور و افتخار میهن اسلامی هستند.


حجت الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: وجود جوانان پاکباخته ای چون شهید حججی علاوه بر اینکه انقلاب و نظام را در برابر توطئه ها بیمه کرد و امنیت را از اسرائیل و حامیانش گرفته است و شکست های رژیم صهیونیستی از جوانان حزب الله لبنان بیانگر برکات حضور انقلاب اسلامی در بین حزب الله است.


گفتنی است هفت هزار نفر از عشایر استان ایلام در دوران دفاع مقدس همگام با رزمندگان اسلام در دفاع از مرزهای استان حضور داشتند که نمونه بارز آن را در عملیات فتح میمک شاهد بودیم.


انتهای پیام/ع

عشایر و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.