مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت:مزرعه تحقیقی مقایسه عملکرد ارقام ارزن دم روباهی برای سال دوم در شهرستان طبس اجرا می شود.

مهندس بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت: مزرعه تحقیقی مقایسه عملکرد ارقام ارزن دم روباهی برای سال دوم در شهرستان طبس اجرا می گردد.


وی افزود: این مزرعه در سال 95 با کاشت رقم باستان، لاین KFM5 و رقم محلی ارزن دم روباهی ( گاورس) در روستای محمدآباد اجرا شد که بسیار مورد توجه بهره برداران قرار گرفت.


بخشایی گفت: هدف از اجرای این طرح که توسط اداره ترویج و تولیدات گیاهی این معاونت و باهمکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اجرا می شود، معرفی رقم سازگارتر و دارای عملکرد بالاتر نسبت به توده های محلی شهرستان است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس افزود: در سال 95 رقم باستان دارای عملکرد 3هزار و 357 کیلو گرم در هکتار و لاین KFM5 دارای عملکرد 3هزار و 202 کیلو گرم در هکتار و توده محلی دارای عملکرد 2 هزار 727 کیلو گرم در هکتار بوده که در مقایسه با توده های محلی رقم باستان 23 درصد افزایش عملکرد داشته است.


بخشایی گفت: می توان رقم باستان را به عنوان جایگزین ارقام محلی که درمنطقه کشت وکار می گردد در راستای توسعه این محصول و تولید بیشتر به کشاورزان معرفی کرد.
انتهای پیام/ب

معرفی رقم برتر ارزن درشهرستان طبس+تصاویر

معرفی رقم برتر ارزن درشهرستان طبس+تصاویر

 

 معرفی رقم برتر ارزن درشهرستان طبس+تصاویر

معرفی رقم باستان ارزن به کشاورزان طبسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.