نماینده مردم دشتی و تنگستان گفت: کرباسیان در همه دولتها حتی در دولت چپ و راست بدون هیچ ادعا و حاشیه‌ای فعالیت داشته است.

کرباسیان در همه دولتها بدون هیچ ادعا و حاشیه‌ای فعالیت داشته استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: موفقیت روحانی ریاست جمهوری را در کسب اکثریت آرای مردم میهن اسلامی برای تصدی دولت دوازدهم تبریک می‌گویم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس افزود: بنده برای دفاع از 11 وزیر پیشنهادی دولت یعنی علوی، کرباسیان، ظریف، قاضی زاده، ربیعی، حجتی، آخوندی، شریعتمداری، رحمانی فضلی، زنگنه و بیطرف ثبت نام کرده ام که از آنان دفاع کنم اما بنا به قرعه کشی انجام شده درباره کرباسیان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی صحبت می کنم.

وی اضافه کرد: آنچه که راجع به کرباسیان می گویم حاصل 25 شناخت مستقیم بنده از او در حوزه عمل، تجربه و کار است.

شهریاری با بیان اینکه من از دوره سوم مجلس توفیق همکاری با بسیاری از عزیزانی که اکنون برای کابینه معرفی می شوند را دارم، اضافه کرد: معاونت نظارت مجلس گزارشی درباره برنامه های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم باتوجه به وظایف قانونی وزارتخانه ها منتشر کرد که من آنها را مطالعه و ملاحظه کردم حدود 18 صفحه از این گزارش ها به برنامه ها و خط مشی کرباسیان مربوط می‌شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان اینکه کمترین انحراف در این گزارش مربوط به برنامه های کرباسیان بود و او در ارائه برنامه ها از خودش چیزی خلق نکرده بود، گفت: دستگاه های اجرایی مجری قوانین هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از همکاران مخالف گفتند ما چیزی در برنامه های کرباسیان ندیدیم، گفت: برنامه کرباسیان سند چشم انداز است.

شهریاری با بیان اینکه سند او سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های پنجم و ششم را شامل می شود افزود: قرار نیست کرباسیان چیزی خارج از مصوبات ما در برنامه هایش بنگنجاند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان اینکه کرباسیان از سال 60 در دولت شهید رجایی قائم مقام معاونت سازمان برنامه و بودجه بود بیان داشت: در دولت مقام معظم رهبری نیز او مسئولیت معاونت صنایع سنگین را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه کرباسیان در تمامی دولت‌ها یعنی دولت چپ، راست، اصلاحات، سازندگی، عدالت و خدمت کار کرده که این موضوع نشانگر شخصیت اوست که بدون هیچ وابستگی به جناح، فرقه و خط سیاسی فقط بدون هیچگونه ادعایی برای مملکت کار کرده، عنوان کرد: وقتی که براداران عزیز مخالف این وزیر پیشنهادی صحبت می کردند من کلمه به کلمه به حرف هایشان توجه کردم هیچ کدام از آنان راجع به گذشته و عملکرد کرباسیان نکته منفی ذکر نکردند، بنابراین من از انصاف آنان قدردانی می کنم.

شهریاری با بیان اینکه گاهی اوقات اقتصاد گرفتار مسائل سیاسی می شود، گفت: موقعی که اقتصاد سیاست زده شود، دولت و مملکت ضرر می بیند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان با بیان اینکه کرباسیان چهره ای است که اقتصاد را آلوده به خط و خطوط سیاسی نکرده و نمی کند، گفت: او در دوران خدمت سی ساله اش در وزارتخانه های نفت، بازرگانی، صنایع سنگین و بسیاری از سازمان های دیگر چهره موفق بوده بنابراین چون در یک وزارتخانه کار نکرده جامع الاطراف است و اقتصادی های کلان، خرد و داخلی و خارجی را تجربه کرده است.

شهریاری افزود: کرباسیان اولین کسی که دروازه دلارهای غیرنفتی به کشور را باز کرده اکنون هم امیدوارم او با بالاترین رأی به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزیده شود.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار