بز نژاد کرکی راینی به لحاظ ارزش ژنتیکی بالا و جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی صرفا بین گله داران پرورش دهنده بز کرکی با معرفی نامه جهاد کشاورزی توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی باقری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تعداد 50 راس بز نر اصلاح شده نژاد کرکی راینی از ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد بافت، تولید وآماده توزیع بین گله داران می باشد.

وی با بیان اینکه این بزهای نر با متوسط سن 12 تا 18 ماهگی و متوسط وزن 40 کیلوگرم و رنگ صد در صد سفید و بدون پیگمان رنگی بوده که دارای قطر الیاف پایین و ظرافت بالا می باشند، افزود: این بزها تولید کننده الیاف کرک و مو با کمیت و کیفیت بالا و قابلیت انتقال ژن برتر را به نسل بعد دارند.

باقری با اشاره به اینکه از این بزهای نر اصلاح شده در گله های کشاورزان با هدف اصلاح نژادی استفاده می شوند، اذعان داشت: از دیگر خصوصیات بارز این دامها قابلیت بالای جفتگیری، قابلیت چرای مرتعی به همراه گله و مقاوم به شرایط سخت محیطی است و دامهای مربوطه دارای پلاک شناسایی و شجره کامل بوده و کلیه عملیات بهداشتی و واکسیناسیون آنها انجام شده است.

وی در پایان تاکید کرد: این دامها به لحاظ ارزش ژنتیکی بالا و جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی در کشتارآنها صرفا بین گله داران پرورش دهنده بز کرکی با اولویت شهرستانهای بافت، سیرجان، بردسیر و رابر به عنوان مراکز اصلی پرورش این دام و قطب تولید کرک استان و کشور، با معرفی نامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه توزیع می گردند.

انتهای پیام/ی

بز کرکی راینی در جهاد کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آلی
آخرین اخبار