گردهمایی تولیدکنندگان عمده سبزی و صیفی کشور به منظور بررسی راهکارهای افزایش بهره وری تولید محصولات گلخانه ای، صادرات پایدار و بازارهای فروش داخلی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی رئیس جهادکشاورزی فارس گفت: توسعه گلخانه‌های کشت سبزی و صیفی به دلیل چالش کمبود آب از ضرورت‌های این استان و از طرح‌های اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است.


وی افزود: به دنبال گلخانه‌ای کردن تمام کشت‌های سبزی و صیفی هستیم چرا که کشت این محصولات در فضای باز هیچ توجیه اقتصادی به دلیل ارزش بالای آب در استان فارس ندارد.


قاسمی ادامه داد: در حالی که قبل از سال ۹۴ حدود ۱۳۶ هکتار گلخانه در استان وجود داشت، اما امروز حدود ۳۱۰ هکتار گلخانه در استان فارس وجود دارد که بخش عمده آنان به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص دارد، اما همچنان این میزان نسبت به ۸۰ هزار هکتار کشت فضای باز سبزی و صیفی کم است.


رئیس جهادکشاورزی فارس گفت: ۳۳ هزار تن از یک میلیون تن سبزی و صیفی که در استان تولید می‌شود در گلخانه‌ها است که باید این میزان تا سال ۱۴۰۴ افزایش قابل توجه یابد.


بلاغی رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری گل و گیاه و محصولات گلخانه‌ای کشور نیز بیان کرد: در بخش اتحادیه‌ها بنا داریم زیرساخت‌های تولید محصول و صادرات را افزایش دهیم، اما با ضعف در حوزه بسته بندی و برندسازی روبرو هستیم که در تلاش هستیم این ضعف‌ها با فراهم کردن زیرساخت‌ها جبران شود.


بلاغی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای ساخت ۲ پایانه صادراتی در کشور انجام شده تا زمینه استفاده از بازار صادراتی فراهم شود.
انتهای پیام/ر


همایش ملی گلخانه داران کشور در شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار