نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: مسجد باید محلی برای خنثی کردن هجمه فرهنگی دشمن باشد.

داعش زیر چتر حمایتی آمریکا/ مسجد خانه‌ای برای خنثی کردن هجمه فرهنگی دشمنبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۷ مرداد ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: با توجه به آغاز فعالیت دولت دوازدهم و در پیش بودن هفته دولت، انتظار می‌رود تا دولت جدید با ارائه برنامه‌های کارشناسی و اقدامات خلاقانه و ماندگار برای خدمت به جامعه وارد میدان شود.

وی با تأکید بر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و اصالت نظام جمهوری اسلامی در دولت دوازدهم افزود: دولت‌ها باید تلاش کنند تا ارکان جمهوری اسلامی نقض نشود و فرهنگ اصیل اسلامی مخدوش نگردد.

نکونام در ادامه، جنایات وحشیانه داعش را نتیجه حمایت‌های آمریکا از این گروه تروریستی دانست و اظهار داشت: آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم است و با عنوان جنگ با تروریست وارد منطقه می‌شود، اما در حمایت از گروه‌های تروریستی، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا در دنیا و به‌خصوص جهان اسلام با انواع جنایات از جمله اقدامات تروریستی به جان ملت‌ها افتاده است و امثال داعش اگر چتر حمایتی آمریکا را نداشتند، کاری از پیش نمی‌بردند.

نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ادامه داد: داعش با شهادت محسن حججی درصدد ایجاد رعب و وحشت در دل مسلمانان بود، اما در پی این اقدام، جوانان با شجاعت تمام و مصمم‌تر، آماده مصاف با این گروه تروریستی و جان فشانی در راه اسلام شده اند.

نکونام خاطرنشان کرد: جنایاتی شبیه سر بریدن شهید مظلوم حججی که خم به ابرو نیاورد و به‌واسطه ایمان محکمش در آن لحظات سخت، چهره‌ای پر از صلابت و نشاط داشت، فراموش نخواهد شد.

وی، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را نمونه‌ای از جنایات آمریکا در کشور بیان کرد و افزود: آمریکا در این روز با کودتای ننگین خود، زمینه بازگشت محمدرضا پهلوی را به کشور فراهم کرد و تا ۲۵ سال دیگر تسلط خود را در ایران تداوم بخشید.

خطیب جمعه شهرکرد همچنین با گرامیداشت روز جهانی مسجد، به آتش کشیدن مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان توسط صهیونیست‌ها در ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ میلادی برابر با ۳۰ مرداد ۱۳۴۸ یعنی ۴۸ سال قبل را از دیگر جنایاتی نام برد که هیچ گاه از ذهن مسلمانان و حافظه تاریخ پاک نمی‌شود.

نکونام با بیان اینکه مسجد به عنوان خانه هدایت، تربیت و انسان‌سازی، دارای جایگاهی ویژه است گفت: دست هجمه دشمن باید از مساجد کوتاه باشد.

وی اظهار داشت: با حضور جدی‌تر آحاد مردم و احساس مسئولیت بیشتر، مسجد باید محلی برای تقویت فرهنگ اسلام و خنثی کردن هجمه فرهنگی دشمن باشد.

نکونام افزود: مساجد در طول انقلاب اسلامی همواره مورد توجه بوده اند، اما توجه در شأن و طراز نظام اسلامی به مساجد، همت جوانان انقلابی و اقشار مؤمنین و برنامه ریزان دینی را می‌طلبد.

وی در ادامه ضمن تبریک اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج و پیوند آسمانی دو سرآمد عالم هستی حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: اگر این ازدواج الگوی جوانان قرار گیرد، سلامت، جامعه را در بر می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن امروز بنیان خانواده را هدف قرار داده است، تشکیل خانواده را از ضروریات جامعه کنونی برشمرد و تأکید کرد: دولت باید با تسهیلات سهل‌الوصول، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند.

نکونام به روز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد هم اشاره کرد و اظهار داشت: کشوری که از این مهم غفلت کند طعمه دشمنان خواهد شد.

وی یادآور شد: به لطف خدا، ایران اسلامی در این زمینه موفق بوده و بسیاری از نقشه‌های دشمن را با بن‌بست روبرو کرده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار