رئیس شورای هیات مذهبی استان کردستان از تشکیل 75 گروه مذهبی به مناسبت ایام محرم در کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛نورعلی خزاعی رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان صبح امروز در نودو هشتمین جلسه شورای هیات مذهبی استان کردستان که در شهرستان بیجار برگزار شد، گفت: هیات مذهبی عملا کارهای ضروری و واجب را انجام می‌دهند اما به لحاظ قانونی بودن نیاز است که عزیزان هیئتی در قالب گروه‌های سه نفر در ایام محرم و صفر فعالیت داشته باشند.

 وی با اشاره به هیئات مذهبی فعال در ایام محرم امسال گفت: ۷۵ گروه سازماندهی شده در سطح استان امسال در ایام محرم فعالیت دارند.

منصور عباسی رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بیجار نیز در این جلسه از تشکیل مجمع خیرین در هیات مذهبی خبر داد و گفت: به حمدلله در هیئات مذهبی محوری بحث حمایت از تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مطرح است و هیئات مذهبی در این امور خیر همکاری خوبی دارند.

مظفر آئینی رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان قروه نیز در این جلسه از حضور روحانیون در هیات مذهبی خبر داد و گفت: امسال هیات مذهبی بدون روحانی نداریم و روحانیون، قاری قرآن و مداح از ارکان اصلی هیئات مذهبی هستند که باید در هیئات وجود داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کامیاران نیز نظارت بر نذورات در ایام محرم و امور مالی هیئات مذهبی را خواستار شد و یادآور شد: مسوولین هیات مذهبی با حساسیت بیشتری بایدمراقب پخش نذورات در ایام دهه اول محرم باشند.

انتهای پیام/  م ح

تشکیل مجمع خیرین در هیات های مذهبی کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.