نماینده مردم پاوه و جوانرود گفت: زنگنه علاوه بر اینکه یک چهره نام آشنا در عرصه سازندگی کشور است چهره‌ای شاخص بین‌المللی در عرصه انرژی بوده و دارای قدرت چانه‌‌زنی و تأثیر گذاری بالا است.

زنگنه دارای قدرت چانه‌زنی در محیط بین‌المللی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب نادری نماینده مردم پاوه و جوانرود در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافت با بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: برخی از وزرا از معدود وزیرانی هستند که در عمق مدیریتی خود منشا تأسیس یک مکتب بوده‌اند زنگنه و ظریف در زمره چنین وزرایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: همه کارشناسان اذعان دارند که این دو وزیر کارهای بزرگی برای کشور انجام داده‌اند و زنگنه در چهار سال گذشته مکتبی را تحت عنوان اعتماد به نفس ایرانی بنیان نهاد و تا قبل از 10 سال گذشته گفتمان ایرانی تحت تأثیر پیشی گرفتن یک کشور ذره‌ای در بهره‌برداری از میادین مشترک ایران و گفتمان تحقیر بود که تبدیل به یک عقده ملی شده بود.

نماینده مردم پاوه وجوانرود، تصریح کرد: با تدبیر زنگنه این عقده تاریخی تبدیل به غرور ملی شد و دیپلماسی نفتی توانست ایران را از محدودیت خارج کند و کشور را به سقف تولیدات نفتی برساند امری که می‌توان آن را برجام نفتی نام نهاد پس ما با یک شخص مواجه نیستیم بلکه مسئله دفاع از کارآمدی زنگنه در میان است.

نادری بیان داشت: نمایندگان مجلس خالصانه در انتخاب وزرا ورود کردند و بیان اختلافات شخصی در تریبون مجلس اخلاقی نیست. جناب آقای ابطحی امروز درباره ماهیت وزیری اعلام موافقت می‌کنم که تمام عمرش را شرایط سخت دفاع مقدس، پیام سازندگی و شرایط بحرانی حاصل از تحریم‌های کشور‌های سلطه‌طلب گذرانده است. زنگنه مردی از تبار کرمانشاه قهرمان است که در پی توسعه و آبادانی کشور تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: امروز وجدان عمومی جامعه اعم از پیر و جوان، توانایی علمی، ظرفیت بالا، مدیریت و تجربه بالا، اندیشه توسعه گرا و نگاه استراتژیک زنگنه را باور دارند. جناب آقای ابطحی نقلی از مطالب امام خمینی(ره) درباره سفارت آمریکا که عده‌ای عوامل مستقیم  و عده‌ای دیگر از عوامل غیرمستقیم هستند که از آمریکا دستور می‌گیرند، منظورشان چه کسی بوده است؟ همه مسئولان کشور آمریکا را محکوم می‌کنند و او را شیطان بزرگ می‌دانند آیا توهین و افترا به خدمتگزاران کشور اقدام درستی است؟ آیا کسانی که توانستند تولید را پس از تحریم به حداکثر ممکن برسانند از عوامل آمریکا هستند؟

نماینده مردم پاوه و جوانرود تأکید کرد: اخیرا زنگنه با دیپلماسی موفق خود نگذاشت که توطئه آمریکا و عربستان سعودی علیه ایران موفق شود و قیمت نفت را کاهش داد اما مدیریت و صلابت بین‌المللی زنگنه باعث شد که از قیمت نفت نه تنها کاسته نشود بلکه بالاتر نیز برود.

نادری گفت: زنگنه علاوه بر اینکه یک چهره نام آشنا در عرصه سازندگی کشور است چهره‌ای شاخص بین‌المللی در عرصه انرژی بوده و دارای قدرت چانه‌‌زنی و تأثیر گذاری بالا است.

وی تأکید کرد: بی‌انصافی است اگر قدر تلاش و اقدامات به هنگام او را در افزایش تولید و صادرات نفت و باز پس گیری سهم از دست رفته ایران در فروش نفت پس از برجام را کوچک بشماریم. زنگنه با درایت و زیرکی خود توانست سهم ایران را در بازار اپک تثبیت کند آن هم در شرایطی که کشورهای عضو از جمله عربستان سعی بر کاهش سهم ایران داشته‌اند.

نماینده مردم پاوه و جوانرود اظهار داشت: در چهار سال گذشته به وضوح لمس کرده‌ایم که تولید و صادرات نفت که راهبردی ترین کالای کشور است افزایش چشم‌گیری داشته است و حتی میزان صادرات نفت خام و معیانات گازی بیش از دو برابر شده است و نمی‌توان افزایش تولید نفت را نادیده گرفت.

نادری بیان داشت: برنامه‌های زنگنه در توسعه متوازن منطقه‌ای در وزارت نفت به صورت عملی اتفاق افتاده است به طوری که شبکه‌های گازرسانی شهری و روستایی فوق‌العاده بوده‌اند و بیش از 9 هزار روستا و 78 شهر گازرسانی شده‌اند. افزایش تولید و توسعه محصولات پتروشیمی و صادرات آن از عملکردهای درخشان وزیر نفت بوده است و تجهیزات صنعت نفت در داخل تولید می‌شود که جزء شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی و از فرمایش‌های مقام معظم رهبری است.

وی در پایان گفت: 87 درصد برنامه وزیر نفت از نظر مطابقت با اسناد بالادستی همسو و منطبق است و از همه نمایندگان تقاضا دارم که رأی قاطعی به زنگنه بدهید.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نفت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
زنگنه دارای قدرت چانه زنی در محیط بین المللی است
آخرین اخبار